مرکل: پیشنهاد پوتین برای استقرار صلحبان، موجب کاهش تحریم‌ها نمی‌شود

صدراعظم آلمان معتقد است که استقرار صلحبانان، موجب کاهش تحریم‌های روسیه نمی‌شود.

پیشنهاد پوتین برای استقرار صلحبانان، موجب کاهش تحریم‌های روسیه نمیشودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای استقرار نیروهای صلحبان در دونباس، را جالب دانست اما او معتقد است که این اقدام هیچ فایده‌ای برای لغو تحریم‌ها علیه مسکو ندارد.

وی در مصاحبه‌اش با گروه رسانه‌ای "فونکه" افزود: پیشرفت قابل توجهی در برقراری آتش‌بس در اوکراین انجام شده اما متاسفانه ما تاکنون آنرا ندیده‌ایم.

مرکل خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم پیشنهاد رئیس جمهور روسیه برای تعامل با نیروهای سازمان ملل متحد، حفاظت از ناظران سازمان امنیت و همکاری با اروپا جالب باشد.

صدراعظم آلمان در ادامه با اشاره به صحبت‌های چند روز گذشته‌اش با پوتین، تصریح کرد: من چند روز قبل با پوتین صحبت کردم و  گفتم که نیرو‌های سازمان ملل باید به  تمام نقاطی که ناظران سازمان ملل در آنجا هستند، دسترسی داشته باشند.

مرکل خاطر نشان کرد: ما باید در این باره همکاری کنیم، اما این اقدامات زمینه لغو تحریم‌های روسیه را فراهم نمی‌کند.

وی همچنین مخالفت خود را با "کریستیان لیندر"، رهبر حزب دموکراتیک آزاد که پیشنهاد کنار گذاشتن مذاکره  درباره کریمه و ایجاد روابط با روسیه بدون در نظر گرفتن مساله شبه جزیره کریمه را داده‌بود، ابراز کرد.

صدراعظم آلمان گفت: من موضعی متفاوت درباره کریمه دارم. وی مدعی شد که الحاق کریمه به روسیه برخلاف قوانین بین‌المللی است و نباید  به این راحتی از این مساله گذشت.

 انتهای پیام/

واکنش مرکل به پیشنهاد پوتین برای استقرار نیروهای صلحبان در اوکراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار