هیچ استثنایی وجود ندارد و تمام وسایل حمل و نقل عمومی، انتظامی و حتی اتومبیل‌های دولتی باید عوارض خودرو خود را پرداخت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون اداری و مالی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد سالانه به ازای هر خودرو 184 هزار تومان هزینه می‌کند در حالی که میانگین دریافتی شهرداری مشهد تنها 25 هزار تومان به ازای هر خودرو است.
محمد آذری افزود : ما متکی به مشارکت شهروندان برای تأمین منابع مورد نیاز اداره شهر هستیم و یکی از موضوعات عوارضی، عوارض خودرو است که بابت خدمات ارائه شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک و آسفالت از مؤدیان دریافت می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس باید شهروندان عوارض خودرو خود را به صورت سالانه پرداخت نمایند که در غیر این صورت توسط پلیس راهور جریمه می‌شوند و درخواست ما از شهروندان این است که خودروهای پلاک مشهد عوارض خود را در مشهد پرداخت کنند تا مشکلی در سیستم رخ ندهد و بدهکار اعلام نشوند.
آذری در ارتباط با استثنا در قانون عوارض خودرو گفت: هیچ استثنایی وجود ندارد و تمام وسایل حمل و نقل عمومی، انتظامی و حتی اتومبیل‌های دولتی باید عوارض خودرو خود را پرداخت کنند.
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با بیان اینکه عوارض شهرداری در 3 بخش خودرو، صنفی و نوسازی خلاصه می‌شود، افزود: در حوزه خودرو شهرداری هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود و به زیرساخت‌های شهری آسیب جدی وارد می‌شود و این عوارض صرف روکش آسفالت‌ها و احداث بزرگراه‌ها می‌شود.
آذری ادامه داد: برای استفاده از خودروها در سطح شهر مشهد به طور مستقیم شهرداری مشهد سالانه به ازای هر خودرو 184 هزار تومان هزینه می‌کند در حالی که میانگین دریافتی شهرداری مشهد تنها 25 هزار تومان به ازای هر خودرو است که متأسفانه 159 هزار تومان دیگر را باید از کدهای درآمدی دیگر کسب کند.
وی با اشاره به عوارض حمل و نقل هوایی نیز گفت: شرکت‌های هواپیمایی 5 درصد به عنوان عوارض شهرداری از مردم دریافت می‌کنند اما برخی از این شرکت‌ها عوارض را به موقع به شهرداری پرداخت نمی‌کنندو ما گاهی متوسل به ماده 77 نیز می‌شویم.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.