همدان؛

جوانه گندم،سدی برای سرطان

یک کارشناس طب‌سنتی گفت: جوانه گندم یک مکمل غذایی پرانرژی و سرشار از ویتامین E و ویتامین B و دارای سلنیوم و منیزیم است که از ابتلا به انواع سرطان جلوگیری می‌کند.

جوانه گندم،سدی برای ابتلا به سرطان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی محمدی افزود: ویتامین A موجود در جوانه گندم باعث افزایش قوه بینایی، سرعت رشد کودکان، شادابی پوست و سلامت ریه و گلو است.

وی با بیان اینکه ویتامین B1 موجود در جوانه گندم ضعف و بی‌حالی را درمان و سیستم عصبی را تقویت می‌کند، اظهار کرد: این نوع جوانه برای رفع بی ‌خوابی، بروز یائسگی زودرس، اختلالات قلبی و دیابت مفید است.

محمدی خاطرنشان کرد: جوانه گندم منبع اسید گلوتامیک بوده و این ماده برای معالجه عقب‌ماندگی ذهنی و رشد مؤثر است همچنین برای درمان ریزش مو، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی می‌توان از جوانه گندم استفاده کرد.

این کارشناس طب‌سنتی عنوان کرد: اگر پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده روی پوست بمالید انواع جوش‌ها را درمان می‌کند همچنین اگر می‌خواهید لاغر شوید پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه قبل از صرف غذا میل کنید.

وی افزود: جوانه گندم ترکیبات پروتئینی و چربی و اسیدهای آمینه دارد که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست و با توجه به اینکه دارای املاح معدنی است کسانی‌که از یبوست، خستگی و بی‌حالی، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می‌برند می‌توانند برای درمان از این ماده‌غذایی کمک بگیرند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.