کرمان؛

نگاه جدی مجلس به زیرساخت‌های دفاعی و نظامی کشور

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: مجلس به زیرساخت‌های دفاعی و نظامی کشور و در کنار آن پدافند غیرعامل نگاه جدی داریم.

زاهدی: به زیرساخت‌های دفاعی و نظامی کشور نگاه جدی داریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان کرمان با تسلیت شهادت جمعی از آتش‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: امیدواریم این حادثه درس‌ها و عبرت‌هایی را به ما داده باشد که به صورت کاملاً فنی و به دور از جنجال‌های سیاسی و حتی صنفی، مصالح عمومی کشور و شهر را بر منافع تعداد خاصی ارجح دهیم.

وی تصریح کرد : شهردار‌ی‌ها در این زمینه مسؤولیت سنگینی را به عهده دارند و این حادثه پیام داد که تسامح در حوزه ساخت و سازها قابل قبول نیست و شهرداری باید به رسالت اصلی خود عمل کند، ضمن اینکه سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط هم در این زمینه فعال باشند.

زاهدی با اشاره به اهم مباحث مطرح شده در برنامه ششم افزود: به منظور احیای بافت قدیم شهری با توجه به بار سنگین مالی که این مبحث برای دولت داشت، احیای 15 درصد به تصویب رسید. 

وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه توجه جدی به شهرداری‌ها را دارد، منابع درآمدی زیادی که در گذشته برای توزیع به وزارت کشور می‌رفت، الان مستقیم در شهرها و استان‌ها به صورت مستقیم توزیع می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه جدی به بحث ایثارگران، زیرساخت‌های دفاعی و نظامی کشور و در کنار آن پدافند غیرعامل داریم.

وی اصلاح سیستم بانکی را از مسائل مورد توجه در برنامه ششم دانست و عنوان کرد: وضع کنونی بانک‌ها مصیبتی شده که اگر فکر عاجلی برای آن نشود، ممکن است کشور را در آینده نه چندان دور دچار بحران کند.

زاهدی افزود: اقتصاد دانش‌بنیان، توجه به سلامت مردم، بیمه سلامت، توجه به زیرساخت‌های آموزشی از موارد مورد تأکید در برنامه ششم توسعه است.

وی ادامه داد: برنامه ششم از برنامه‌های قوی کشور بوده و ممکن است برای هر دولتی اجرای آن سخت باشد، زیرا باید خیلی محکم و استوار پای کار بیایند.

زاهدی گفت: توجه به شفاف‌سازی حقوق‌ها و درآمدها به ویژه مدیران از مواردی است که در برنامه ششم به آن تأکید شده تا ضریب اطمینانی برای پاک دستی مدیران ما باشد.

وی خاطر نشان کرد: تمام مدیرانی که درآمد خارج از عرف داشتند به یک درصد هم نمی‌رسد، اما فضاسازی به ویژه ضدانقلاب به گونه‌ای شد که بگویند مدیران ما فاسد هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.