کرمان؛

درگیری‌های سیاسی مانع توسعه اقتصادی و اجتماعی است

استاندار کرمان گفت: در فضایی که اختلاف و درگیری‌های سیاسی باشد، توفیقات کمتری در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت.

درگیری‌های سیاسی مانع توسعه اقتصادی و اجتماعی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان صبح امروز پنجم بهمن ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) در شهرستان کهنوج اظهار کرد: طی سه سال گذشته نخستین شرط توسعه در استان را وحدت و همگرایی می‌دانیم، زیرا در فضایی که اختلاف و درگیری‌های سیاسی باشد، توفیقات کمتری در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت.

وی افزود: با سعی و تلاش وحدت قابل قبولی در سطح استان ایجاد کرده‌ایم و همه می دانیم که این اتفاق به خوبی در استان رقم خورده است، به‌طوریکه با همدلی و همکاری صمیمانه ائمه جمعه و نمایندگان موجب شد مثلث توسعه اقتصادی ابزاری برای هدایت ارکان حکومت برای توسعه قرار گیرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: موفق شدیم ظرفیت‌های استان را بالغ بر 75 هزار میلیارد تومان شناسایی و امضای تفاهمنامه داشته باشیم که 18 درصد آن در حال اجراست.

وی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و می دانیم که بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد مقاومتی را تکمیل‌تر کرده و فرصت خوبی به وجود آورد.

رزم حسینی گفت: بیش از 110 موسسه آموزش عالی و 174 هزار دانشجو در استان کرمان وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای کارهای اقتصادی است، همچنین نظام اسلامی زیرساخت‌ها را در سراسر کشور به وجود آورده است.

وی افزود: هدف این است که اقتصاد خانوار و روستایی تقویت شود که در این زمینه خیلی موفق نبوده‌ایم و امروز 15 میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم که به علت مهاجرت به وجود آمده است.

استاندار کرمان با اشاره به اجرای شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج با همکاری بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: برای نخستین بار در اقتصاد کشور، مدیریت توسعه به بخش خصوصی واگذار شده و حتما با انجام کارها در آینده فقرزدایی صورت می‌گیرد.

استاندار کرمان گفت: اکنون برخی روستاها اصلا اقتصاد ندارند و طرحی را در دست مطالعه داریم که تجمیع روستاها را انجام داده و با مدیریت واحد، خدمات دولتی به راحتی به این مراکز ارائه شود.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان کهنوج افزود: 500 میلیون مترمکعب آب شیرین در منطقه وجود دارد و انتظار داریم معین اقتصادی منطقه ثروت موجود را مدیریت کند و استان همراهی و همکاری با بخش خصوصی خواهد داشت.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار