مشهد؛

آثار تاریخی مشهد در انتظار میهمانان ویژه رویداد مشهد 2017

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: آثار تاریخی مشهد آماده میزبانی از میهمانان ویژه رویداد مشهد 2017 در سه روز آینده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رکنی افزود: آرامگاه فردوسی، مجموعه باغ نادری، مجموعه های تاریخی دیگر از جمله مصلی تاریخی، خانه ملک و موزه بزرگ مشهد آمادگی میزبانی میهمانان داخلی و خارجی رویداد مشهد 2017 را دارد.
وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای معرفی آثار فرهنگی و تاریخی مشهد برای میهمانان خارجی انجام شده است.
رکنی تصریح کرد: در کنار بازدید از آثار تاریخی مشهد، بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی به نمایش گذاشته شده در تالار 14 قرن فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی نیز به عنوان برنامه محوری این رویداد در نظر گرفته شده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در این راستا 178 قطعه تاریخی از دیگر موزه های کشور به منظور نمایش در 'تالار فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی خراسان در دوره اسلامی، به مشهد منتقل شده است.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار