حافظی خبر داد

قوه قضاییه به دور از سیاسی کاری حادثه پلاسکو را بررسی کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: درخواست دارم که قوه قضاییه بدون سیاسی کاری حادثه پلاسکو را بررسی و با مسببین برخورد کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر از مردم برای حضور با شکوه در تشییع پیکر شهدای آتش نشان دعوت کرد و اظهار داشت: آتش نشانان برای صیانت از جان شهروندان جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه عاملان حادثه پلاسکو باید محاکمه شوند، افزود: بدون شک این امر را مطالبه خواهیم کرد که قوه قضاییه به دور از هر گونه سیاسی کاری، ملاحظه کاری های خاص و اغماض، عاملان را  شناسایی، معرفی و با آن ها برخورد کند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران لغو انحصار خبری در حادثه پلاسکو را درخواست کرد و گفت: ممکن است محدودیت هایی برای عکاسان ایجاد شود اما نباید از حضور خبرنگاران رسمی ممانعت به عمل آید.

حافظی ادامه داد: باید جزئیات حادثه و حقایق با حضور خبرنگاران منتشر شود.

وی با تاکید بر اینکه ما از مدیرانی که خودشان بخشی از مسئله هستند، انتظار بیان حقایق و اطلاع رسانی نداریم، یادآور شد: رسانه ملی هم باید به دور از جناح بندی های سیاسی، افراد مسئول را برای تشریح حادثه پلاسکو دعوت کند.

رئیس کمیسیون سلامت ادامه داد: کسانی باید به رسانه ملی دعوت شوند که اولویت آن ها احقاق حقوق مردم باشد، نه صرفا کسانی که در چند سال گذشته جایگاه و مواضع شان دفاع از شهردار تهران بوده است.

حافظی با بیان اینکه امسال از ردیف اختصاصی که برای خرید تجهیزات آتش نشانی مصوب شده، ریالی تخصیص نیافته است، تصریح کرد: به جز ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات و توسعه آتش نشانی از محل دو درصد عوارض ایمنی ساختمان ها، ۲۰ میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات مصوب شده است که شهرداری از ۲۰ میلیارد تومان هیچ پرداختی انجام نداده است.

وی ادامه داد: شهرداری این مصوبه را به آتش نشانی ابلاغ نکرده و از محل ۱۲۰ میلیارد تومان که تا دوشنبه ۷۰ میلیارد تومان محقق شده، ۲۶ میلیارد و پانصد میلیون تومان تخصیص صادر و پرداخت کرده است.

حافظی با بیان اینکه شهرداری می گوید ۵۴ میلیارد تومان بودجه سازمان آتش نشانی برای خرید تجهیزات تحقق یافته است، گفت: اگر تخصیص این بودجه حقیقت دارد، پرینت بانک را ارائه کنید.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: آقایان، دروغ نگویید، نقاط ضعف احتمالی ممکن است پذیرفته شود اما حقایق نباید کتمان شود و مردم همه باید از اتفاقات باخبر شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار