کرمان؛

افتتاح7 پروژه کشاورزی در شهرستان نرماشیر

به میمنت دهه مبارك فجر در شهرستان نرماشیر 7 پروژه صنایع تبدیلی و تكمیلی، تولیدات گیاهی ، آب و خاك و شیلات افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا كریم زاده مدیر جهاد كشاورزی شهرستان نرماشیر گفت: در ایام الله دهه مبارك فجر یك طرح آبیاری تحت فشار، یك پروژه لوله گذاری، دو گلخانه، دو واحد بسته بندی و درجه بندی خرما و یك باب استخر پرورش ماهی گرمابی،به بهره برداری می رسند.

وی گفت: یك طرح آبیاری تحت فشاردر سطح 45 هكتار اجرا شده كه این طرح 3830 میلیون ریال هزینه داشته که 3150 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی می باشد . همچنین 2300 متر لوله گذاری با هزینه كرد اعتباری معادل ده میلیون ریال كه 8000 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی بوده، اجرا شده است.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان نرماشیر گفت: در ایام الله دهه فجر دو گلخانه در سطوح 2 هكتار و 3000 مترمربع با ظرفیت های 500 و 80 تن افتتاح می گردند كه اعتبار هزینه كرد این واحدها 22 هزار میلیون ریال بوده و تا كنون 35 و 80 درصد پیشرفت فیزیكی داشته اند.

كریم زاده با بیان اینكه محصول عمده منطقه خرما می باشد ضرورت دارد تا صنایع بسته بندی و درجه بندی خرما در شهرستان افزایش یابد، افزود: در این ایام دو واحد بسته بندی و درجه بندی خرما با ظرفیت 2600 تن و اعتبار كل بیش از 20 میلیارد ریال كه 18 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی می باشد، به بهره برداری می رسند.

وی در پایان خاطر نشان كرد: با توجه به اقلیم مناسب منطقه جهت پرورش ماهیان گرمابی، یك باب استخر پرورش ماهی گرمابی در سطح 200 متر و ظرفیت 2000 قطعه نیز به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار