کرمان؛

افتتاح 6 طرح شیلاتی در کرمان

6طرح شیلاتی در استان کرمان از جمله پرورش ماهیان سردآبی، گرمابی و خاویاری در ایام الله دهه فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با حضور دکتر رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه، عباس سعیدی رئیس سازمان و معاونین، امام جمعه شهداد، معاون فرماندار و بخشدار شهداد در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر مزرعه پرورش ماهی در منطقه سیرچ شهرستان کرمان یکی از این طرح ها بود که افتتاح و به بهره برداری رسید.

مزرعه پرورش ماهی آقای نادر نخعی در استخری با مساحت 3500 متر مربع و با ظرفیت تولید سالانه 20 تن ماهی پرواری با شرایط موجود و 2میلیون قطعه بچه ماهی باعث اشتغالزایی 17 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

این مجموعه دارای 13 باب استخر پرورش ماهیان پرواری به مساحت 1000 مترمربع، 10 باب استخر پرورش لارو و بچه ماهی و 7 باب استخر پرورش پیش پرواری می باشد که تا کنون 250 میلیون تومان هزینه شده و 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت شده است.

این مزرعه پرورش ماهی از منابع آبی رودخانه و چشمه آبگیری شده و در حال حاضر 300هزار قطعه بچه ماهی در استخرها مزرعه موجود می باشد که این امر می تواند سبب ترویج فرهنگ آبزی پروری در منطقه شده و رونق اقتصادی منطقه پیشرفت نماید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار