نکاتی مهم در هنگام خرید روترها/ ویژگی هایی که مدیریت ترافیک را به شما می سپارد

اگر مایل هستید رابط ارتباطی خود را با سیستم وایرلس نو کنید و روتری جدید خریداری نمایید به این نکات توجه کنید.

روتر

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر در خانه از سیستم وایرلس برای کارهای اینترنتی خود استفاده می کنید باید بدانید رابط ارتباطی شما با سیگنال های وایرلس روترها (مسیریاب) هستند که اینترتی که به واسطه سیم فراهم شده است را به سینگنال ها تبدیل می کنند.

برای اینکه استفاده بهتر از دستگاه خود با توجه به معرفی دستگاه های جدید در این حوزه و افزایش بهره وری خود بهتر است هر دوسال یکبار روتر خود را عوض کنید، اما برای نهایت استفاده از سیگنال ها باید مکان مناسبی را برای روترها در نظر بگیرید، بهتر است روتر سطحی مرتفع باشد و اجسام بزرگ، دستگاه های الکترونیک، اجسام فلزی و موارد مشابه در نزدیکی روتر قرار نگیرد.

اگر قصد دارید روتر جدید خریداری کنید به چند نکته از جمله، سرعت، آنتن، برنامه های مدیریت شبکه، اولویت بندی رسانه و پرتوسازی توجه داشته باشد.

دستگاه های روتر خوشبختانه در مدل های جدید خود سرعت بالایی دارند و اگر شما در هنگام بازی های آنلاین و دانلود فیلم های باکیفیت دچار مشکل می شوید باید از روترهایی با سرعت بالا استفاده کنید، البته میزان استفاده خود و خانواده را سنجیده و بر اساس نیاز روتر خریداری کنید.

روترها دارای آنتن هستند که قدرت سیگنال آنها را نمایش می دهد، روترهای دارای آنتن داخلی زیبایی بیشتری دارند اما روترهایی که آنتن خارجی دارند سیگنال های قوی تری را می فرستند و می توانند قسمت های بیشتری را با شعاع مناسب پوشش دهند.

اگر دوست دارید برای دستگاه های متصل شده به اینترنت اولویت بندی داشته باشید، سرعت را بسنجید، دوربین های مدار بسته را چک کنید و حتی برخی محتواها را از دسترس کودکان خارج سازید بهتر به سراغ روترهایی بروید که با برنامه های موبایل سازگاری داشته باشند، در این صورت شما می توانید تنظیملت شبکه را از راه دور کنترل کنید.

در روترهای پیشرفته ویژگی با عنوان QoS وجود دارد که بر اساس ان می توانید ترافیک اینترنت خود را برای کارهای مختلف مثل بازی، تماشای فیلم، دانلود و .... اولویت بندی کنید، اینگونه دیگر دچار اختلال سرعت در کارها نخواهید شد.

همچنین برای اینکه سیگنال هایی که فضا را پوشش می دهند را به یک دستگاه خاص سوق دهید روترهای پیشرفته این امکان را در اختیار شما می گذارند تا در اصطلاح پرتوسازی و فیلتر فضایی داشته باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار