عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تصمیم‌ جدید ترامپ تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد/ معاملات محدودی با آمریکا داشته ایم/ سعی ما تصاحب بازارهای اروپایی است

مهدی شریفی نیک نفس گفت: با توجه به مراودات اندک تجاری ایران و امریکا، تصمیم گیری جدید ترامپ کمترین لطمه‌ای به اقتصاد کشور وارد نخواهد کرد.

مصونیت اقتصاد کشور از تصمیم‌گیری جدید ترامپمهدی شریفی نیک نفس در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ممنوعیت تردد اتباع ایرانی به کشور آمریکا بر اساس آخرین تصمیم‌گیری رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: با توجه به اینکه در حوزه صادرت، بازارهای فعلی کشور از لحاظ گستردگی و ارزآوری از ثبات نسبی برخوردار است لذا سیاست‌های جدید آمریکا هیچ گونه معضلی را در روند صادرات کشور ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد : از آنجایی که در حوزه تجارت مراودات گسترده‌ای میان دو کشور وجود نداشت لذا بازارهای کشور از تصمیم گیری‌های اخیر ترامپ مصون خواهند ماند.

شریفی نیک نفس با بیان اینکه در سال‌های گذشته معاملات محدودی میان ایران وآمریکا صورت می‌گرفت گفت: برخی از ایرانی‌های مقیم آمریکا با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، شرایطی را جهت سهولت ورود کالاهای ایرانی از جمله مواد غذایی و فرش به آمریکا ایجاد کرده بودند که این امر به دلیل اینکه در سطح کلان مطرح نبود، اقتصاد کشور را به هیچ وجه متضرر نخواهد کرد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: در حال حاضر ایران از طریق مذاکره سعی در تصاحب بازارهای اروپایی داشته و با توجه به ورود هیئت‌های تجاری به ایران طی چند ماه اخیر و نیز نتایج مثبت آن امید است به زودی تعاملات تجاری خوبی را با کشورهای اروپایی برقرار کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار