مدیر کل دفتر صادرات گمرک:

انتخاب صادرکنندگان خوشنام مشتقات نفت و گاز به گمرک واگذار شد

مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران از واگذار شدن انتخاب صادرکنندگان خوشنام مشتقات نفت و گاز به گمرک خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا غلامی گفت :بر اساس توافق با ستاد مرکزى مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، فرایند انتخاب صادرکنندگان خوشنام مشتقات مایع نفت و گاز در قالب شیوه نامه انتخاب فعالان اقتصادى مجاز (AEO) در گمرک ایران صورت خواهد گرفت.

شناسایی فعالان اقتصادی مجاز (AEO) یکی از مهمترین و محوری ترین برنامه ها و توصیه های سازمان حهانی گمرک در تسهیل تجارت و سرعت بخشیدن به فرایندهای انجام تشریفات گمرکی به شمار می رود.

غلامی همچنین از خروج مشتقات مایع نفت و گاز مظروف واجد شرایط علامت استاندارد ملى با ارایه تعهد قبل از وصول جوابیه کار گروه فنى استاندارد خبر داد.

مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران ضمن تقدیر و قدر دانى از صادر کنندگان آنها را سربازان اقتصادى قلمداد کرد.

وى در ادامه از 8 اقدام ویژه گمرک در زمینه تسهیل در انجام صادرات فراورده هاى نفت و گاز خبر داد که به این شرح است:

1- راه اندازى سامانه جامع امور گمرکى و پنجره واحد تجارت فرامرزی در همه گمرکات اجرایى و امکان دور اظهارى کالاهاى صادراتى و تسهیل در انجام تشریفات صادرات 
2- تنظیم و ابلاغ بسته حمایتى گمرک جمهورى اسلامى ایران از واحد هاى تولیدى 
3-خروج مشتقات مایع نفت و گاز مظروف واجد شرایط علامت استاندارد ملى با ارایه تعهد قبل از وصول جوابیه کار گروه فنى استاندارد
4- امکان انجام تشریفات ارزیابى مشتقات مایع نفت و گاز در انبارهاى اختصاصى واحد هاى تولیدى 
5- تمرکززدایى، جهت دهى و سازمان دهى گمرکات اجرایى در جهت پاسخگویى به ارباب رجوع به نحوى که از مراجعه آنها به دفاتر ستادى کاسته شود.
6- توافق با ستاد مرکزى مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت انجام فرایند انتخاب صادرکنندگان خوشنام مشتقات مایع نفت و گاز در قالب شیوه نامه انتخاب فعالان اقتصادى مجاز (AEO) 
7- تسهیل تشریفات گمرکى صادرات مشتقات مایع نفت و گاز تولید شده توسط پالایشگاهها و پتروشیمى هاى مرجع.
8- پیگیرى سیستمى شدن اخذ فاکتور هاى فروش بورس از طریق سامانه ثامن و سازمان بورس جهت کاهش بروکراسی اداری و اقدامات لازم برای اصلاح دستورالعمل ستاد در راستای تسهیل صادرات. 

مدیر کل دفتر صادرات گمرک همچنین از همکارى مناسب گمرک ایران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای همفکری و هم افزایی در راستای کاهش مراحل تشریفات ادارى، کاهش هزینه و زمان تشریفات و افزایش تسهیلات در امر صادرات فراورده های نفتی خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار