کشور از کمبود نیروی پرستار رنج می برد

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه کشور دچار کمبود نیروی پرستار است و باید برای جبران این مسئله پذیرش این رشته در دانشگاه های کشور را افزایش دهیم.

محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برنامه ریزی دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: ما برای دانشگاه های علوم پزشکی در چارچوب روشنی برنامه ریزی های خوبی انجام داده ایم که همه آنها بر طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است.

وی بیان کرد: فعالیت های دانشگاه های علوم پزشکی در چارچوب آمایش گسترده و توسعه کارها در مناطق 10 گانه کشور ساماندهی شده است تا برنامه ریزی ها به صورت هدفمند اجرا شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: برای توسعه و هدفمندشدن، بیشتر اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی در چارچوب مقررات محاسبات نیروی انسانی به طور دقیق تری انجام می شود و این کار تحت یک مدل محاسباتی برای پیشگیری از کمبودها و نیروهای مازاد در دانشگاه های علوم پزشکی کشور صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: مدل محاسباتی نیروی انسانی این امکان را به ما می دهد تا افقی روشن در اختیار مسئولان دانشگاهی قرار گیرد تا با آینده نگری در رشته های پرتقاضا بتوانیم رشته های آموزشی مورد نیاز کشور در حوزه پزشکی را گسترش دهیم.

لاریجانی تاکید کرد: با انجام مدل محاسباتی نیروی انسانی، ساماندهی مراکز تحقیقاتی به صورت هدفمند انجام می شود و سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی با دقت بهتری صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه ها در حوزه آموزشی باید متناسب با نیاز جامعه نیروی متخصص تربیت کرد که این کار جزئی از مدل محاسباتی نیروی انسانی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: متاسفانه کشور دچار کمبود نیروی پرستار است و باید برای جبران این مسئله پذیرش این رشته در دانشگاه های کشور را افزایش دهیم.

وی گفت: اکنون در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعداد 10 هزار نفر در گروه پزشکی جذب می شوند که این تعداد با ظرفیت بالای دانشگاه ها فاصله زیادی دارد که باید این مسئله ساماندهی شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
موقعی که حقوق کمه//باید از همه چیز رنج برد برای خودتان 20 میلیون تصویب میکنید//برا مردم حقوق اداره کار یکی بخوره تا خرخره//بقیه هم گرسنه
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۸:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
تو رو هر جون هر کی دوست دارین ظرفیت ها رو افزایش ندین! امسال در 26 سالگی بعد بعد از کسب ارشد مهندسی دوباره دارم کنکور تجربی می خونم و احتمالا پرستاری قبول شم. نمی خوام 4 سال دیگه بیکار باشم باز !!!
آخرین اخبار