حواشی نهمین روز جشنواره تئاتر فجر؛

فریادهای بی نتیجه مسئول سالن‌های تئاتر شهر/حضور پیشکسوتان در نمایشی با شخصیت کارتونی


گزارش شب نهم جشنواره؛فریاد های بی نتیجه مسئول سالن های تئاتر شهر/
باز هم هوای تهران نمناک بود و این سومین روز از جشنواره تئاتر فجر امسال به حساب می‌آمد که باران می‌بارید.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باز هم هوای تهران نمناک بود و این سومین روز از جشنواره تئاتر فجر امسال به حساب می‌آمد که باران می‌بارید. هوا خیس، فضا خنک و سوزناک، پیاده‌روها غلغله و خلاصه همه چیز بارانی بود؛ اما مردم همچنان با ذوق و علاقه برای دیدن اجراهای محیطی منتظر ایستاده بودند و حتی شاید باران بر ذوق علاقه مندان تئاتر افزوده بود.
 
حالا که چند روز از رقابت تئاتر فجر گذشته، خیلی از افراد را می‌شود رسماً پای ثابت جشنواره به حساب آورد. هنرمندان زیادی هم طی این چند شب و روز در میان مردم و کنار دست آن‌ها به دیدن اجراها چشم دوخته بودند؛ مثل بهزاد فراهانی، پرستو گلستانی، محمدعلی ساربان، آتیلا پسیانی و خیلی از پیشکسوتان دیگر.
 
در شب نهم جشنواره، در سالن های تئاتر شهر، اتفاق مهمی بجز ناهماهنگی در ساعت شروع اجراها، تداخل اجراها، ازدحام جمعیت و جر و بحث مردم با مسئولان گیشه به چشم نمی‌خورد.
 
نمایش های روز نهم جشنواره؛

نمایش های نهمین روز جشنواره عبارت بودند از:

«در اعماق» که یک اثر گرجستانی به کارگردانی دیوید دویشویلی بود و در تالار وحدت روی صحنه رفت. کار بعدی، نمایش«آنجا» یک اجرا از کشور نروژ به کارگردانی جواسترامگرن که در سالن اصلی تئاتر شهر نمایش داده شد و همین‌طور «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» در تالار چهارسو، «افسانه ببر» در تالار سایه، «یک» در تالار قشقایی، «گلدونه خانم» در تماشاخانه سنگلج، «هزار سال و یک روز» در تالار هنر، «گرگ و میش» در تئاتر مولوی، «چیدا» در تالار حافظ، «نگاهمان می کنند» در تالار دکتر ناظر زاده، «بادکنک» در تالار استاد سمندریان، و «سین گاف» در تالار استاد انتطامی.
 
حضور پیشکسوتان در نمایشی با شخصیت کارتونی
 
هر قدر به اواخر جشنواره نزدیک می‌شویم، حضور پیشکسوتان در لابه‌لای صندلی تماشاگران بیشتر دیده می‌شود.

اما شاید جالب ترین نمایش شب نهم جشنواره، «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» به کارگردانی آزاده انصاری در سالن چهارسو تئاترشهر بود که متاسفانه با نیم ساعت تاخیر آغاز شد. استقبال خیلی بالا بود و گیتار بی کلام نمایش، آرامش را به ذهن آشفته تماشاگران این شب برگرداند. این نمایش، یک اثر تقریبا کمدی با شخصیت‌هایی بود که لباس کارتونی داشتند و خوشبختی یک خانواده در کنار هم را روایت می‌کردند.

«خوشبختی های کوچک سوسک شدن» که الحق اسم عجیبی هم داشت، با استقبال پرشور هنرمندان، داوران ایرانی و خارجی و حضور پررنگ علاقه مندان تئاتر مواجه شد.
 
«نگاهمان می کنند»

این نمایش به کارگردانی محمدرضا اصلی در سالن ناظر زاده به اجرا رفت. یک کار ملودرام اجتماعی که تلفیقی از چند داستان بود و بسیار خوب اجرا شد. استقبال خوبی هم در هردو سانس، از آن به عمل آمد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.