حواشی هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر؛

از بازدید آقای وزیر تا هنرنمایی‌ در اطراف تئاترشهر

هفتمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر در حالی سپری شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش «پستو» نشست.

از حضور آقای وزیر تا بازدید حداکثری مدیران فرهنگی هنری از جشنواره فجر
به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر در حالی سپری شد که نمایش «پستو» به کارگردانی سید حسین موسوی و کامران جباری، میزبان سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. این در حالی است که پیش از این علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مهدی شفیعی به تماشای دیگر نمایش‌های راه یافته به سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نشستند.

همچنین در هفتمین روز از این جشنواره، سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران ایران باز هم به تماشای یکی از نمایش‌های جشنواره فجر رفت و در تالار سمندریان ایرانشهر به تماشای نمایش «بادکنک» نشست.

نمایش «همسرایی یتیمان» هم در روزی که گذشت میزبان علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، سیاوش طهمورث، السا فیروزآذر، محمدرضا خاکی، اتابک نادری، شیوا مکی نیان، ریحانه سلامت، منوچهر اکبرلو، مریم معترف و... بود.

تالار وحدت نیز در این روز های پایانی از نگاه مسئولان جا نماند و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی برای اجرای نمایش «مهراوه عشق» نوشته سید مهدی شجاعی در این سالن حضور داشت.

عصر دیروز پیش از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای تئاتر شهر جوی آرام را سپری کرد و می‌توان گفت این روزها سالن‌های نمایشی با برنامه ریزی و نظمی دقیق پیش می‌رود و برخلاف اولین روزهای برگزاری استقبال مخاطبان گرم‌تر و حضور پررنگ‌تری از مدیران، مسئولان فرهنگی را شاهد هستیم.

در این حال و هوای تئاتری، عده‌ای از مردم به تماشای نور، سایه و رقص روی دیواره‌های سالن اصلی تئاتر شهر ایستاده بودند و در گوشه‌ای دیگر جوانی با ضرب تنبک جمعیت بسیاری را به دور خود جمع کرده بود.

هفتمین روز از جشنواره تئاتر فجر با نمایش‌هایی چون، «مهراوه عشق» به نویسندگی سید مهدی شجاعی و کارگردانی راشین امامی در تالار وحدت، «منظومه‌خوانی جمعی اودیسه» ازگروه تئاتر الینیکو از یونان در تالار اصلی تئاترشهر، «گاهی» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی مشترک محمدرضا درند و سعید زندی از کرمانشاه و نمایش «شیشه» به زبان انگلیسی اثری از امیر دژاکام نیز در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفتند و این جشنواره شب گذشته میزبان کشور سوئیس با نمایش «گرگ و میش» به نویسندگی و کارگردانی کریستینا گالبیاتی، ایلیالوگینبوهل در تالار مولوی بود و اثر «همسرایی یتیمان» به نویسندگی و کارگردانی جرزی زون از کشور لهستان درتالار حافظ به اجرا درآمد.

نمایش «بادکنک» به نویسندگی وکارگردانی بوکیه شووگمن از هلند هم از دیگر نمایش هایی بود که در بخش بین الملل که سه نوبت به روی صحنه رفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.