در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمک هزینه های مالی تئاتر فجر کفاف تمام اعضای گروه نمایشی را نمی‌دهد

با توجه به گستردگی سالن‌های اجرا،‌ پرداخت کمک هزینه های مالی از سوی جشنواره فجر برای تمام اعضای گروه کافی نیست.

شکوفهکمک هزینه های مالی تئاتر فجر کفاف تمام اعضای گروه نمایشی را نمی‌دهد طاهری کارگردان نمایش «کابوس شب نیمه تابستان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اجرا و محتوای این اثر نمایشی گفت: کابوس شب نیمه تابستان با نگاه و اقتباسی از اثر شکسپیر به گروه اجرایی معرفی شد و برای بار اول به صورت کارگاه نمایشی به روی صحنه رفت و سپس در تالار استاد انتظامی به اجرا درآمد.

وی در ادامه در خصوص اصلاحات این اثر نمایشی برای رسیدن به سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: بعد از اجرای کارگاه نمایشی برای اجرا در سالن استاد انتظامی تغییرات بسیاری در انتخاب بازیگران داشتیم و به ویژگی های شخصیتی اثر اضافه کردیم،‌ اما برای اجرای جشنواره فجر بدون هیچ اصلاح و تغییرات اساسی در زمان داده شده به روی صحنه می رویم.

طاهری،‌ درباره برگزاری و اهداف جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: من دو سال پیش با کاری دیگر در جشنواره فجر حضور داشتم و با سالنی کوچک توانستیم استقبال خوب و عموم مردم را داشته باشیم. در واقع من به عنوان کارگردان تغییراتی از دو سال گذشته تا به امروز در امر برگزاری جشنواره تئاتر فجر احساس نمی کنم،‌ صد البته که گسترده تر شده و سالن های بسیاری را در اختیار گروه های نمایشی گذاشته اند، ولیکن همچنان در جشنواره تعهدی برای اجرای عموم وجود ندارد و پرداخت کمک هزینه به قدر کافی نیست.

وی افزود: همچنین از این نباید غافل باشیم که فجر و اصولا جشنواره ها به ما فرصت دیده شدن میدهد و باب آشنایی با اساتید خارجی و گروه ها نمایشی کشور های دیگر را فراهم می کند.

کارگردان نمایش «کابوس شب نیمه تابستان» خاطر نشان کرد: در حال حاضر قسط اول را دریافت کرده ایم اما در مقایسه با دو سال گذشته که شرکت کرده بودم،‌ کمک هزینه ها بیشتر نشده و برای اجرای گروهی پربازیگر و با تجربه کافی نیست.

طاهری درخصوص بازخورد دواجرای گذشته و پیش بینی برای استقبال مخاطبان در جشنواره توضیح داد: متاسفانه دیگر آثار را نتوانستم ببینم،‌ اما امیدوارم با توجه به بازخورد خوبی که در اجراهای گذشته داشتیم در جشنواره فجر هم سربلند باشیم و با استقبال خوب مردم روبرو شویم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار