چند نکته ضروری که باید برای خرید لپ‌تاب بدانید

در چند سال اخیر کاربران متوجه تغییر بزرگی میان لپ‌تاپ قدیمی خود با نمونه های جدید نشده‌اند.

به گزارش مجله سرگرمی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا حدود سال ۲۰۱۰ میلادی، هم از مصرف کنندگان و  هم از تولید کنندگان و فروشندگان انتظار می رفت که لپ تاپ های خود را به طور متوسط هر سه سال ارتقا دهنده و آن را بهبود ببخشند، چون که تکنولوژی چنان سریع رشد می کرد و تغییر می یافت که هر چیزی قدیمی تر از آن حس یک دایناسور را داشت.
 
از آن زمان تا حالا گرچه، این چرخه ی ارتقا هر ساله طولانی تر و طولانی تر شده است، تا جایی که در حال بعضی از کاربران نوت بوک هایی دارند که حتی سن آن ها به اندازه ی ورود به مدرسه ی ابتدایی است!
 
10 نکته برای خرید لپ تاپ بعدیتان

شما می توانید اقتصاد و یا دستگاه های رقابت کننده همچون تبلت ها را سرزنش کنید ، اما موضوع اصلی این است که در چند سال اخیر کاربران و بسیاری از مصرف کنندگان متوجه ی تغییر بزرگی میان لپ تاپ ۵ ساله ی خود با لپ تاپ های براق و جدید روی قفسه های فروشگاه ها نشده اند که ارزش عوض کردن لپ تاپشان را داشته باشد. چه کسی حاضر است ۷۰۰ دلار بپردازد تا تنها چیزی به دست آورد که کمی از چیزی که در حال حاضر دارد و لپ تاپ کنونی خودش سریع تر است؟

اگر چه، در سال ۲۰۱۷ اگر شما لپ تاپی را که حداقل بیش تر از ۳ سال عمر دارد را با لپ تاپ جدیدی جایگزین کنید، شاهد سود و مزیت های بسیاری خواهید بود که پای خود را بسیار فرا تر از تنها افزایش عملکرد و کارایی جزئی می گذارند. از صفحه نمایش های شفاف تر و رنگارنگ تر و خوش رنگ تر گرفته تا عمر باتری طولانی تر و پورت های جدیدی هم چون پورت های USB Type-C و Thunderbollt 3 و همچنین CPU های نسل هفتم کمپانی اینتل، این ها نکات و قابلیت های کلیدی هستند که در حال حاضر می توانید بر روی لپ تاپی جدید پیدا کنید که سیستم های قدیمی شما نمی توانند با آن ها برابری کنند.

10 نکته برای خرید لپ تاپ بعدیتان

پورت های USB Type-C و ThunderBolt 3

همه عاشق USB هستند، کانکتور همه گیر و همه جا حاضر که گوشی و یا تبلت شما را شارژ می کند، اطلاعات را بر روی حافظه ی فلش شما می نویسد و حتی شما را به داک های مفید مورد نیازتان متصل می کند.

لپ تاپ قدیمی شما احتمالا چند پورت استاندارد USB Type-A به همراه خود دارد ، اما بسیاری از سیستم های سال ۲۰۱۷ به همراه پورت های USB Type-C می آیند که به همراه خود برایتان دنیای کاملا جدیدی از عملکرد را به ارمغان می آورد. پورت های USB Type-C می توانند اطلاعات و داده ها و همچنین الکتریسیته را بر روی یک سیم انتقال دهند که به شما اجازه می دهد لپ تاپ خود را شارژ کنید، ویدئو را بر روی مانیتور های خارجی پخش کنید، و یا فایل ها را تنها توسط یک کابل استاندارد کپی کنید. اما از این ها بهتر، تمام کابل های USB Type-C دو رو بوده که به این معنی است که دیگر هیچ وقت نیاز ندارید نگران بر عکس متصل کردن آن ها همچون میکرو یو اس بی ها و USB Type-A باشید.

تمامی لپ تاپ ها دارای پورت USB Type-C نبوده که بتوانند از طریق آن شارژ شوند، اما آن هایی که این قابلیت را دارند قادر خواهند بود از تمام یک اکوسیستم آداپتور های ، داک ها و مانیتور های استاندارد شده ، بهره بگیرند. زیرا که پورت USB Type-C یک استاندارد در تمام صنعت بوده و شما می توانید از تنها یک کابل شارژر برای لپ تاپ ها، تبلت ها و گوشی های برند های مختلف استفاده نمایید.

10 نکته برای خرید لپ تاپ بعدیتان

برخی از لپ تاپ های بالا رده تر همچنین دارای پورت ThunderBolt 3 نیز بوده که از همان کانکتور یکسان پورت USB Type-C استفاده می کند و به طور کامل با دستگاه های Type-C هماهنگ و سازگار بوده، اما علاوه بر این قابلیت پشتیبانی برای لوازم جانبی بهره گرفته از تکنولوژی حتی سریع تر Thunderbolt را نیز اضافه می کند. با استفاده از ThunderBolt 3 شما می توانید تا دو مانیتور با کیفیت ۴K را از طریق یک سیم نیرو بدهید، فایل ها را با یک حافظه ی قابل حمل پشتیبان با سرعت برابر یک حافظه ی SSD داخلی جا به جا کنید و حتی به یک کارت گرافیک خارجی برای بازی کردن متصل شوید.
 
10 نکته برای خرید لپ تاپ بعدیتان

 صفحه نمایش های با کیفیت تر و رزولوشن بالا تر
در سال های گذشته، بیش تر لپ تاپ ها با صفحه نمایش های با رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶ می آمدند، حتی اگر پول خوبی برای آن ها می پرداختید. در این رزولوشن به درد نخور نه تنها تصاویر بی کیفیت تر و به صورت دانه دانه تر هستند، بلکه متن زیادی هم روی صفحه جای نمی گیرد و شما را مجور می کند که برای خواندن صفحات وب یا ویرایش مدارک زمان زیادی را صرف بالا پایین کردن بکنید.

10 نکته برای خرید لپ تاپ بعدیتان


منبع:فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.