بازگشت بیش از 12 هزار سوری به خانه‌هایشان در شرق حلب

وزارت دفاع روسیه از بازگشت بیش از 12 هزار نفر از اهالی شرق حلب سوریه به خانه‌هایشان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد: بیش از 12 هزار نفر از اهالی شرق حلب به خانه های خود بازگشتند.

وی افزود: وزارت دفاع با مشارکت مرکز حمیمیم در روزهای اخیر بیش از 50 تن مواد غذایی و دارویی به مراکز مسکونی در استان های حلب، دمشق، لاذقیه و حما ارسال و به بیش از 60 هزار سوری کمک رسانی کرده‌اند.

کوناشینکوف اعلام کرد: وزارت دفاع روسیه از تمامی سازمان های بین المللی خواست به مردم سوریه کمک رسانی کنند. وی از ورود کمک های قزاقستان از بندر طرطوس به این کشور خبر داد.  سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد پیش از این، کمک های انسان دوستانه ارمنستان، بلاروس و صربستان به دست مردم سوریه رسیده است.

وی افزود: تاکنون کمک های انسان دوستانه ای از سازمان های بین المللی که نمایندگانشان همواره از اوضاع انسانی وخیم و بحران انسانی در سوریه دم می زنند، وارد این کشور نشده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت: مرکز نظارت بر آتش بس روسیه (حمیمیم) به کمک رسانی مردم سوریه ادامه می دهد و در هفته های اخیر کارشناسان مرکز بین المللی مین‌روبی نیروهای مسلح روسیه، تنها در شهر حلب بیش از 1000 بمب را خنثی، 75 کیلومتر از جاده ها را پاکسازی و مساحتی بیش از 360 هکتار را مین روبی کرده اند.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار