مرگ 2هزار و 361 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در 9 ماهه سال جاری 2 هزار و 461 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در كشور جان خود را از دست دادند که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزايش يافته است.

مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در 9 ماهه امسال از كل تلفات اعتياد در كشور 2 هزار و 103 نفر مرد و 258 نفر زن بودند.
 
وی ادامه داد: در اين مدت استان هاي تهران با 569، فارس 194 و خراسان رضوي با 171 نفر بيشترين و استان هاي خراسان جنوبي با 6، ايلام با هفت و بوشهر با 13 فوتي كمترين آمار تلفات سوء مصرف مواد مخدر را به خود اختصاص می دهند.
 
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تصریح کرد: در 9 ماهه امسال از كل تلفات سوءمصرف مواد مخدر، يكهزار و 399 نفر به دليل مسموميت حاد، 627 نفر به دليل مصرف طولاني مدت و 335 نفر بر اثر مصرف روانگردان ها جان خود را از دست داده اند.
 
قادی پاشا یادآورشد: در 9 ماهه امسال بر اساس آمارهاي موجود همچنين بيشترين تلفات سوء مصرف مواد مخدر با 309 نفر در شهريور ماه و كمترين آن با 215 نفر در فروردين ماه به ثبت رسيده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار