نایب رییس مجلس عنوان کرد:

اجرای طرح تحول سلامت غیر قانونی است/ مقررات باعث شد حقوق های نجومی شکل بگیرد


نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقررات باعث شد حقوق های نجومی شکل بگیرد، گفت: طرح تحول سلامت قانون نیست و بارها گفته ام که اجرای این طرح، غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم روز پرستار که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، گفت: نباید با هم بجنگیم بلکه برای رسیدن به عدالت، بایستی دست به دست هم بدهیم.

وی با عنوان اینکه انسان های برابر در شرایط برابر برادر هستند، اظهار داشت: در شرایط نابرابر، حق کسی که زحمت بیشتری می کشد، بیشتر از کسی است که زحمت نمی کشد.

پزشکیان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، افزود: این طرح، قانون نیست و من بارها گفته ام و اعلام کرده ام که اجرای طرح تحول سلامت غیرقانونی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با عنوان این مطلب که طرح تحول سلامت قانون نیست و توسط دولت اجرا می شود، افزود: مجلس های دوره قبل خوب نظارت نکردند و باعث شدند این طرح اجرا شود.

وی تصریح کرد: آنچه در برنامه پنجم توسعه کشور مصوب شده بود، خرید راهبردی، پرداخت عملکردی، سطح بندی، نظام ارجاع و پزشک خانواده بود.

پزشکیان با انتقاد از اختلاف پرداختی ۵۰ تا ۱۰۰ برابری، افزود: متاسفانه در نظام سلامت، برای خواندن عکس رادیولوژی پول می دهند اما برای درس دادن عکس رادیولوژی پول نمی دهند.

وی با اشاره به مقوله حقوق های نجومی اظهار داشت: نمی شود یک نفر ۱۰۰ میلیون درآمد داشته باشد و یک نفر حداقل حقوق ۸۰۰ هزار تومانی را بگیرد که مقررات باعث شد حقوق های نجومی شکل بگیرد.

نایب رییس مجلس تصریح کرد: بیایید صادق باشیم و با صداقت کار کنیم، زیرا بی انصافی در کشور قابل ادامه نیست.

پزشکیان با عنوان این مطلب که صحبت ها و حرف های من ضد خود نیست بلکه ضد بی عدالتی است، گفت: باید با همدلی و درایت، به سمت اجرای عدالت در جامعه برویم و ما انتظار داریم قانون اجرا شود، زیرا آن زمان عدالت اجرا می شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار