به پرستاران قول می‌دهیم به تعهدمان عمل کنیم/ سقف کارانه پرستاری پرداخت خواهد شد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تصویب اجرای قانون ارتقای بهره وری در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همایش جشن روز پرستار ضمن اظهار تاسف و همدردی برای خانواده شهدای آتش نشان و عموم مردم کشورمان گفت: در راستای تصویب قانون برنامه ششم توسعه در کمیسیون بهداشت و موافقت و تایید آن در کمیسیون تلفیق، قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی و نظام سلامت پیگیری و عملی می شود که راهنماهای بالینی در این زمینه به اجرا درآمده است.

وی  بیان کرد: پیگیری ها برای احقاق حق نظام پرستاری در برنامه ششم توسعه با جدیت هر چه تمام انجام می شود که در این راستا جلسات متعدد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه، افزود: در راستای برنامه ششم، دو تصمیم مهم برای پرستاری داشتیم.

نوبخت با عنوان این مطلب که در قبال جامعه پرستاری وظایفی بر عهده داریم، ادامه داد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال ۸۶ تصویب شده بود و تا الان اجرا نمی شد، در برنامه ششم دولت را مکلف کردیم این قانون را اجرایی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: تعرفه خدمات پرستاری در سقف کارانه پرستاری پرداخت خواهد شد و منابع مورد نیاز آن از محل درآمدهای اختصاصی و بودجه عمومی تامین خواهد شد.

نوبخت گفت: این قول را به پرستاران می دهیم که به تعهدمان عمل کنیم.

وی همچنین به حضور پرستاران در تیم پزشک خانواده به عنوان یکی دیگر از مصوبات مهم مجلس در برنامه ششم اشاره کرد و افزود: همدلی پزشک و پرستار، می بایست در جهت خدمت به مردم و بیماران باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام.از یاشگاه خبرنگاران خواهشمندیم پیگیر کارانه پرستاران استان کهگیلویه و بویراحمد باشند.الان نزدیک به هشت ماهه کارانشون پرداخت نشده .فقط از پرستار بیچاره کار میکشن و وعده الکی میدن.
Iran (Islamic Republic of)
بهورز
۱۹:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
فقط پرستارها تو مجموعه علوم پزشکی کار می کنند و حق و حقوقشون پایمال میشه ولی بهورز های بدبخت وزارت بهداشت که فقط برای اینکه زیر بغلشون هندونه بزارن میگن شما خط مقدم وزارت بهداشت هستید واقعا ظلم و تبعیض تاکی ، خدا انشاالله همتون رو لعنت کنه و به درک واصل کنه انشاااله
آخرین اخبار