لزوم یکسان‌سازی تعرفه‌های آزمایشگاهی در دو بخش دولتی و خصوصی

طی سال‌ه ای گذشته بیشتر تعرفه‌های پزشکی افزایش یافته به جز تعرفه خدمات آزمایشگاهی که متناسب با افزایش هزینه‌ها رشد نداشته است.

سید محمد حسن هاشمی مدنی عضو هیات مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که ما دو چالش بزرگ داریم و وزارت بهداشت و نظام پزشکی باید پیگیر باشند، ابراز داشت: یکی از این چالش‌ها بحث تعرفه‌هاست که بعد از اجرای طرح تحول سلامت تنها مجموعه‌ای که تعرفه هایش حتی با تورم هم جلو نرفت آزمایشگاه‌ها بودند و مجموعا کمتر از 20 درصد افزایش تعرفه داشتند.

وی افزود: همه مراکز درمانی بخش خصوصی بالای 50درصد افزایش تعرفه داشتند در حالی که هزینه‎‌های آزمایشگاه‌ها چند برابر شده اما تعرفه‌ها همچنان غیرواقعی باقی مانده است.

وی با اشاره به مبلغ 20 هزار تومانی که مصوبه هیات وزیران در سال 93 بود،  ادامه داد: در سال 94 مقدار آن به 17 هزار تومان کاهش یافت و در سال جاری نیز 19 هزار تومان تعیین شد که باید اصلاح شود.

هاشمی با تاکید بر این که باید یکسان‌سازی تعرفه‌ها در هر دو بخش دولتی و خصوصی انجام شود، تصریح کرد: میزان هزینه‌ها در هر دو بخش یکسان است و اگر مراکز دولتی خواهان پرداخت یارانه هستند، اشکالی ندارد ولی تعرفه باید یکی باشد.

وی چالش دیگر جامعه آزمایشگاهی را بحث واگذاری آزمایشگاه‌ها به شرکت‌های خارجی عنوان و گفت: انجام این کار به ضرر آزمایشگاه‌ها بوده و خلاف چارچوب‌ها و قوانین مصوب دولت است ضمن آن که جامعه آزمایشگاهی کشور از پتانسیل و دانش لازم برای اداره امور آزمایشگاه‌ها برخوردارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار