در اختتاميه جشنواره تئاتر فجر مطرح شد؛

تاكيد دوباره وزير ارشاد بر افزايش دو برابری بودجه تئاتر در سال آينده

صالحی اميری گفت: حجم نمایش هایی که در تهران و سراسر کشور روی صحنه‌اند، نشانگر شوق و اشتیاق جوانان به تئاتر است.

وزيربه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: حجم نمایش هایی که در تهران و سراسر کشور روی صحنه‌اند، نشانگر شوق و اشتیاق جوانان به تئاتر است و دولت باید از این حوزه حمایت کند. 
 
وی تاكید كرد: این حمایت وظیفه ماست و به همین دلیل بودجه سال آینده تئاتر ایران، دو برابر خواهد بود. 
 
صالحی امیری با تاكید بر اهمیت تئاتر و سایر هنرها در پیشبرد اهداف جامعه اظهار داشت: تئاتر، سینما و موسیقی حوزه های مهمی هستند که نیاز فرهنگی و معنوی مردم را فراهم می کنند و دولت آن ها را به رسمیت می شناسد. 
 
وی افزود: باور ما این است برای ایجاد جهش در تئاتر باید سازمان نظام صنفی هنر را تشکیل داد و به رسمیت شناخت. 
 
صالحی امیری تصریح كرد: وضعیت موجود سالن های نمایش ما جوابگوی هنرمندان این عرصه نیست. باید فکر جدی کنبم. ما می‌خواهیم تصدی گری را به صنوف واگذار كنیم. جهت‌گیری ارشاد تلاش بر این است که بتوانیم همه مسئولیت‌های این حوزه را به صاحبان آن بسپاریم. 
 
وزیر ارشاد در پایان گفت: برای تداوم نشاط، مسئولیت، همگرایی اجتماعی و فهم مشترک نسبت به دردهای مردم باید به تئاتر بیش از قبل توجه کنیم. تئاتر انسان‌ساز است و ما برای هنرمندان آن احترام قائلیم و برای شکوفایی آن می کوشیم. تئاتر نمایش انسانیت در جامعه بزرگ ایران است؛ پس هنرمندان برای ما منزلت زیادی دارند. توسعه تئاتر با شعار و سخنرانی امکان پذیر نیست.
 
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.