آموزش ها در مقطع ابتدایی باید عینی باشد

یک کارشناس آموزشی گفت :تکنولوژی های جدید آموزشی به یادگیری بهتر دانش آموزان و عینی کردن مطالب درسی های ویژه در دوران ابتدایی کمک می‌کند.

آموزش ها در مقطع ابتدایی باید عینی باشدنعمت میرزایی کارشناس آموزشی و معاون هماهنگی نمایشگاه تکنولوژی های آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ورود تکنولوژی های جدید به مدارس با بیان اینکه مجوز سازمان پژوهش برای ارائه تکنولوژی های جدید آموزشی به دانش آموزان ضرورت دارد، گفت: این مسیر موجب شده تا بررسی های کارشناسی برای ورود تکنولوژی ها در چارچوب ضوابط آموزشی و پرورشی باشد.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از تکنولوژی های آموزشی داخلی کمک به تولید ملی و کارآفرینی بوده، ادامه داد : ارتباط مستقیم خانواده ها با موسسات و مراکز تولید کننده برای آگاهی از چگونگی عملکرد وسایل کمک آموزشی وجود دارد.

میرزایی اظهار داشت : طبق تحقیقاتی انجام شده در سال ۹۳ آموزش جمع و تفریق به طور عینی نتایج بهتری در یادگیری آنها را نشان داده در واقع آموزش های عینی و تخصصی تاثیر بسزایی در ارتقای یادگیری دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی دارد.

این کارشناس آموزشی بیان کرد: برخی موسسات تولیدکننده  تکنولوژی های آموزشی طرح درسی برای معلمان ارایه کرده تا هدف ابزار تولیدی به درستی برای دانش آموزان تبیین شود که البته همکاری معلمان و مربیان در امر یادگیری این دستورالعمل ها و طرح درس ها ضروری است.

میرزایی با بیان اینکه موسسات آموزشی به تنهایی توان مالی کافی برای ترویج تکنولوژی های جدید  به سراسر کشور را ندارند، گفت : حمایت های آموزش و پرورش و دولت برای توسعه این نوع آموزش ها را برای تعمیم این روش ها و حرکت به سوی شیوه های نوین آموزشی را نیاز داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.