تعلیم تربیت باید در جامعه آموزش داده شود/ لزوم حفظ و تبیین استقلال در نسل های آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: صحنه تعلیم و تربیت باید در خارج از کلاس های درس و درون جامعه آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در آیین زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی که در دبیرستان شاهد حضرت زینب از صبح امروز در حال برگزاری است، ضمن یادآوری از ۳۶هزار دانش آموز شهید وپنج هزار شهید فرهنگی اظهار داشت: دوازده بهمن میراث دار مردان و زنانی است که سرود پیروزی مردمی ترین انقلاب را خواندند.

وی بیان کرد: اگر به دوران قبل و بعد از انقلاب نگاه کنیم، گذشت و ایثار افراد آن زمان باید یادآوری شود برای حفظ انقلاب اسلامی  در دوران حال  و آینده همواره به این یادآوری ها نیازمند هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظام تعلیم و تربیت معتقد هستیم دانش آموزان باید  با مسئولیت  های اجتماعی خود آشنا شده و آن را اجرا کنند.

وی بیان کرد: وظیفه اصلی تعلیم و تربیت بیشتر  تعهد و مسئولیتی است که باید در دانش آموزان  تقویت شود و دراین راستا مدارس بیش از آموزش باید بر امر تربیت و پرورش  تمرکز کنند.

دانش آشتیانی با بیان اینکه مسئولیت تعلیم و تربیت  بر پرورش نسل هاست، گفت : بر این اساس نباید آموزش بر پرورش سلطه داشته باشد و دانش آموزان دوران انقلاب نشان دادند که پرورش اجتماعی آنها موجب این کار بزرگ شد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ضرورت دارد صحنه تعلیم و تربیت به فراتر از کلاس درس ببریم و باید دانش آموزان  در جامعه آموزش ببینند، اگر بحث استقلال را مطرح می کنیم به معنای این بوده که جوان باید کارآفرین تربیت شود تا درخود کفایی کشور موثر باشند.

وی افزود : اگر بر آموزش صرف متمرکز شویم انسانی کارآفرین تربیت نشده و فقط فردی حافظه محور تربیت کردیم و اگر استقلال کشور را خواهانی باید به بحث  تربیت کارآفرینان بیشتر تمرکز کنیم.

وی بیان کرد:باید استقلال را در نسل آینده  شکل دهیم و نظام تعلیم و تربیت باید  دین باوری، مسئولیت اجتماعی  و مواردی اینچنینی  را تقویت یت کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  برای موفقیت در زندگی باورهایی دینی را تقویت کنیم، گفت: تقویت روحیه جمعی موجب غلبه بر مشکلات می‌شود و حتی موجب غلبه بر قدرت های  جهانی است.

وی افزود: دانش آموزان  در جبهه های جنگ  نیز با بهره گیری از  دین مداری و اعتقاد هم امام خمینی با وجود کمبود امکانات منجر به موفقیت و ایستادگی شان شد.

دانش آشتیانی با بیان اینکه  قیام مردم به دلیل وضعیت معیشتی نبوده ، بیا کرد: ظلم و خفقان آن دوران چنین قیامی را ایجاد کرد و انقلاب ما، انقلابی فرهنگی بود چراکه تاکید حضرت امام بر رعایت حقوق مردم بود  و امروزه اگر می بینیم توان رفتار آزادانه را داریم به دلیل مجاهدت های دوران انقلاب است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این آزادی زمانی که در تمامی نهادهای جامعه حاکم باشد نمود پیدا می‌کند.

وی یادآور شد :باید به سه عامل استقلال، آزادی  و جمهوری اسلامی  توجه کنیم و جامه عمل به این  سه عامل بپوشانیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار