مشهد؛

استفاده از ظرفیت مساجدبرای راه اندازی و ایجاد کتابخانه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از ظرفیت مساجد در راه اندازی و ایجاد کتابخانه می توان نهایت استفاده را کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان بر رفع موانع قانونی ایجاد کتابخانه های مشارکتی در مساجد تاکید کرد افزود: در استان مساجدی که توانایی راه اندازی کتابخانه را دارند شناسایی شده و موانع قانونی راه اندازی کتابخانه های مشارکتی در مساجد را در حد توان حل خواهیم نمود.

وی ایجاد کتابخانه های روستایی در استان را ضروری دانست و گفت: در راستای توسعه کتابخانه های روستایی می توان از ظرفیت شوراها و دهیاری ها استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی فرهنگ سازی، گفتمان سازی و اطلاع رسانی را از مباحث مهم در امر ترویج کتاب خوانی و استفاده از کتابخانه ها دانست و افزود: از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی استان می توان در گسترش فرهنگ کتاب خوانی استفاده نمود.

حسینی خاطر نشان کرد: فرهنگ وقف در حوزه ایجاد و گسترش کتابخانه ها باید گسترش پیدا کند و در ساخت مساجد جدید بهتر است فضای مناسب جهت کتابخانه نیز در نظر گرفته شود.

وی گفت: با شناسایی خیرین حوزه کتاب در قالب طرح خیرین کتابخانه یار می توان افراد علاقه مند کمک به ارتقای کتابخانه ها را شناسایی و گامی بلند در راستای ارتقای کتابخانه ها و اداره آن ها از طریق خیرین برداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نقش کتابداران در جذب افراد به کتابخانه ها را مهم دانست و افزود: کتابداران از طریق دوره های آموزشی می توانند شیوه های جذب افراد به کتابخانه ها را آموزش ببینند.

حسینی با اشاره به قانون اختصاص نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی گفت: از طریق تعامل با شورا های شهر و شهرداری ها و برگزاری جلسات مشترک موانع اجرایی این قانون را باید مرتفع نمود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.