وزیر علوم گفت: وزارت علوم به طور جدی به دنبال اجرای طرح آمایش آموزش عالی است و همکاری بین‌المللی و تاکید ویژه‌ای در دیپلماسی علمی و همکاری بین دانشگاهی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم عصر امروز در مراسم افتتاح همزمان 72 پروژه عمرانی و شروع به آغاز فعالیت 2 شعبه خارج از کشور این دانشگاه و همچنین رونمایی از سامانه ای ام اس در دانشگاه پیام نور در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت خوب این دانشگاه اظهار داشت: ما امروز شاهد افتتاح 72 پروژه خدماتی، خوابگاهی و 2 شعبه دانشگاهی در خارج از کشور بودیم که این دانشگاه در زمینه تولید محتوای درسی تلویزیونی و سامانه‌های مختلف کارهای خوبی انجام داده است. 
 
وی بیان کرد: امروزه خوشبختانه در راستای برنامه ریزی‌های تولید این دانشگاه در حوزه‌ آموزش از توسعه کیفی و کمی خوبی در زمینه‌های مختلفی چون، حضوری، غیر حضوری، مجازی برخوردار بوده‌ایم. 
 
وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه پیام نور در مقاطع و رشته‌های مختلف اقدام به جذب دانشجو می‌کند و خوشبختانه امروزه این دانشگاه آثار علمی خوبی را تولید کرده است. 
 
وی ادامه داد: روند طرح اجرای آموزش عالی یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم است که البته اجرای این طرح هنوز عملیاتی نشده اما به طور کلی وزارت علوم به دنبال اجرای این طرح در سراسر کشور است. 
 
وی عنوان کرد: پروژه مانیتورینگ درسی و آموزش اینترنتی به وسیله دانشگاه پیام نور امروز افتتاح شده و محتوای تلویزیونی درس‌های این دانشگاه آغاز به کار کرده است و همگی این اقدامات نشان دهنده جایگاه علمی بالای این دانشگاه در کشور است. 
 
وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه پیام نور جایگاه خاصی نسبت به سایر دانشگاه‌های نظری در کشور دارد، تصریح کرد: امروزه ما شاهد فناوری و نوآوری و بهبود رتبه علمی چشمگیر در این دانشگاه هستیم به طوری که این دانشگاه داری 60 واحد بین المللی در 13 کشور مختلف است و دیپلماسی علمی و همکاری‌های بین المللی را به خوبی انجام می دهد.
 
وی یادآور شد: وزارت علوم در قالب آموزش های مختلف بین رشته‌ای، همکاری ‌های بین المللی دانشگاهی را به انجام رسانده که در این راستا دانشگاه علم و صنعت با یک دانشگاه اروپایی و دانشگاه خواجه نصیر با یک مرکز آموزش عالی در کشور کره جنوبی دوره‌های دکترای 2+2 برگزار می‌کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار