مشهد؛

بازگشت هفت هزارو 500 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی امسال هفت هزار و 500واحد صنعتی راکد دوباره به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی یزدانی درحاشیه افتتاح وبهره برداری ازدوطرح صنعتی در خراسان رضوی افزود: بر اساس پیشنهاد دولت و مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه، 30 درصد از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداریها و دهیاریها به شرکتهای شهرکهای صنعتی در کشور اختصاص داده شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: مصوبه اختصاص 30 درصد از مالیات ارزش افزوده به شهرکهای صنعتی گام بزرگی برای تکمیل زیرساختها و مبلمان شهری این نواحی صنعتی است.

وی با بیان اینکه هدف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی توسعه صنعتی است، تصریح کرد: مشکلی در کاهش قیمتها و تسهیل شرایط برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی وجود ندارد، این در حالیست که هزینه های اخذ شده از واحدها برای استقرار در شهرک ها مربوط به زمین نیست این هزینه جهت تامین زیرساختهایی مانند آب، برق و تلفن است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، از واگذاری اجرای تمرکز زدایی همه اختیارات شهرکها و نواحی صنعتی در کشور به استانها درسال آینده خبر داد و گفت: این امر در عین ای است که کمیته حسابرسی عملکرد هم در سازمان صنایع کوچک فعال شده تا ناظر شرکتهای شهرکهای صنعتی در استانها باشد.

یزدانی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار سایت بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت و داده ها معتبر و قابل رصد تاکنون 11 هزار و 914 بنگاه اقتصادی به تصویب کارگروههای ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی استانها رسیده است، گفت: این بنگاه ها با بانکها قرارداده بسته اند.

وی افزود: به بنگاههای اقتصادی مشکلدار، در سایت بهین یاب 82 هزار و 650 میلیارد ریال تسهیلات برای رفع مشکل آنها پرداخت شده، این درحالیست که این میزان پرداختی بیشتر از تکلیفی بوده که بر دوش این وزارتخانه قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ازصدور 96 هزار جواز صنعتی در کشور خبر داد و افزود: از این تعداد جواز هفت هزار و 600 تای آن به صنعت خراسان رضوی اختصاص دارد.

یزدانی با اشاره به اینکه براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی، در سال 1396 هیچگونه افزایش قیمت برای واحدهای مستقر در اکثر شهرکها و نواحی صنعتی کشور اعمال نمی شود، تصریح کرد: برای شهرکها و نواحی تقاضامحور، حداکثر افزایش قیمت براساس نرخ تورم 10 درصد می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از سرمایه گذاری، از سال آینده جرائم مربوط به واحدهایی که به تعهدات عمل نکرده اند که مجموع آنها به چهار هزار میلیارد ریال رسیده رسیدگی می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: 96 درصد بنگاههای اقتصادی در ایران کوچک و زودبازده هستند که اشتغال بالایی داشته و امکان استقرار در اقصی نقاط کشور را دارند که بیشترین تعطیلی و تولید کمتر از ظرفیت هم به همین بنگاهها تعلق گرفته است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.