آرزوی دیرینه شهر اصفهان به تحقق پیوست

شهردار اصفهان گفت: سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان یکی از آرزوهای دیرینه شهر اصفهان بوده که امروز کلنگ زنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان یکی از آرزوهای دیرینه شهر اصفهان بوده است چرا که بیشترین جانبازان و شهیدان مربوط به استان اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه سال‌های سال محل‌های مختلفی برای ساخت خیمه و سالن اجتماعات گلستان شهدا انتخاب شده اما به دلایل مختلف از جمله این که معترضینی برای اجرای این پروژه‌ها وجود داشته‌ انجام به سرانجام نرسیده، افزود: اکنون همدلی در استانداری، بنیاد شهید و شهرداری اصفهان وجود داشته و وفاق ملی به وجود آمده تا یک محل خوبی برای ساخت این مجموعه انتخاب شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه محلی که در حال حاضر برای ساخت سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان انتخاب شده کمترین معارضات را نسبت به محل‌های قبلی داشته، تصریح کرد: ساخت این سالن در یک زمان‌بندی بسیار سریع انجام شده که فاز اول آن ظرف یک سال و نیم آینده انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان شامل 3 سالن خواهد بود که به نوعی تقسیم اعتبارات آن بر عهده استانداری، شهرداری و بنیاد شهید اصفهان خواهد بود که پیمانکار این پروژه، سازمان عمران شهرداری اصفهان خواهد بود.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: تا ایام عید نوروز که فرصت اندکی باقی است سعی می‌شود تا عملیات گودبرداری پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان آغاز و بعد از عید با سرعت بسیار بالا، به صورت سه شفته این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه پیرامون گلستان شهدای اصفهان برای توسعه طرح و توسعه پارکینگ‌ها مکان بسیار خوبی داراست، ادامه داد: در فازهای بعدی پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان پارکینگ‌های بیشتری می‌توان پیش‌بینی کرد.

شهردار اصفهان در رابطه رفع گلایه‌های معترضان و شهروندان محیط اطراف گلستان شهدای اصفهان، بیان کرد: تأخیر در اجرایی شدن پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان به خاطر همین معترضان و ساکنان پیرامون گلستان شهدای اصفهان بود.

وی خاطرنشان کرد: در مکان قبلی که برای اجرای پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان در نظر گرفته شده بود، حدوداً 4 هزار عدد از قبور شامل طرح می‌شد اما در این مکان جدید هیچ قبری در طرح وجود ندارد.

جمالی‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر برای ساخت و اجرای پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان معترضی وجود ندارد و افرادی هم که معترض هستند، برای آینده نگران هستند که تمام این مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعاً شهرداری اصفهان با معترضان اجرای پروژه ساخت سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان توافق خواهد کرد، ادامه داد: مکانی که خیمه جدید و سالن اجتماعات ساخته خواهد بسیار مهم است چرا که در کنار تخت فولاد ساخته خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خیمه کنونی گلستان شهدای اصفهان شناسنامه شهر اصفهان است و باید حد و شأن این زمین‌ها از جمله لسان الارض رعایت شود، ابراز کرد: برای وضعیت استفاده از خیمه کنونی گلستان شهدای اصفهان در آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان در فضایی احداث خواهد شد که برای همه شهروندان اصفهانی بازی برد-برد خواهد بود و همه از آن رضایت خواهند داشت.

جمالی‌نژاد در رابطه با بساخت 5 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی نیز گفت: برای انجام این کار دو تعهد وجود دارد که یک تعهد از سوی شهرداری است که باید هزینه‌ این پروژه را که هزینه قابل‌توجهی هم هست پرداخت کند و گام دوم اما باید از سوی سازندگان این دستگاه‌ها برداشته شود که امیدواریم این اقدام تا یکی 2 ماه آینده از طرف آن‌ها انجام شود.

وی در ادامه اضافه کرد: شهرداری اصفهان به تعهد خود در این زمینه عمل کرده، همان‌طور که برای خرید هر دستگاه اتوبوس که پیش از این تنها 17 میلیون تومان پرداخت می‌کرد، امروز هزینه‌ای بالغ‌بر 400 تا 500 میلیون تومان می‌پردازد.

شهردار اصفهان در پایان در رابطه با اتمام پروژه تقاطع غیر هم‌سطح استقلال در ایام عید نوروز خبر داد تأکید کرد: سعی می‌شود این طرح را یا در اواخر سال جاری و یا در ابتدای سال آینده افتتاح کنیم، ضمن اینکه درگاهی ورودی هم برای این تقاطع پیش‌بینی شده که در نیمه نخست سال آینده افتتاح خواهد شد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۶:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
ممنون بابت اطلاع رسانیتون، خیلی خوبه که سالن اجتماعات داخل گلستان شهدا احداث میشه.
آخرین اخبار