پریچهر خبر داد

مجتمع‌های گلخانه در کشور شناسایی و به متقاضیان تحویل داده می شود+ شرایط واگذاری و تسهیلات

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی گفت: 650 هکتار مجتمع و شهرک گلخانه ای جدید به متقاضیان واگذار شد و تا پایان سال به 1000 هکتار می رسد.

مجتمع‌های گلخانه در کشور شناسایی و به متقاضیان تحویل داده می شود+ شرایط واگذاری و تسهیلاتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرحمت الله پریچهر در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه هدف اصلی احداث و توسعه شرکت ها ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در بخش کشاورزی است افزود: توسعه و احداث شرکت های کشاورزی از سال 92 آغاز شد و تاکنون حدود 90 درصد زیرساخت احداث شرکت ها انجام شده است.

وی گفت: توسعه گلخانه ها در شرکت های کشاورزی اولویت نخست طرح ها است و قرار است با توسعه گلخانه ها کشت سبزی و صیفی که هم اکنون در حدود 400 هزار هکتار از فضای بازار را اشغال کرده است به گلخانه منتقل شود.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرکهای کشاورزی افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده برای تولید سبزی و صیفی در فضای باز در هر هکتار 12 تا 16 هزار متر مکعب آب مصرف می شود در حالی که با کشت سبزی و صیفی در گلخانه میزان مصرف آب به یک سوم کاهش می یابد .

پریچهر گفت: طرح توسعه و احداث شهرکهای نیمه تمام کشاورزی از سال 92 آغاز شد و با تکمیل طرحها حدود 70 مورد از آن واحدها به بهره برداران تحویل شد.

وی افزود : هم اکنون اراضی مستعد در 15 استان کشور برای ایجاد شهرکهای گلخانه ای و کشاورزی شناسایی شده و برای اجرای طرح آماده است.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرکهای کشاورزی همچنین از ایجاد خوشه های تولید و مجتمع های کشاورزی در اراضی خرد خبر داد و گفت : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هر جا که مساحت و سطح زیر کشت 5 هکتار و کمتر دارد می تواند با ادغام اراضی دیگر و رساندن مساحت به 10 هکتار به صورت مجتمع تولیدی با زنجیره کامل سرد خانه ، سورت برندی ، بسته بندی ، گلخانه نشا و انبارهای فنی فعالیت کنند .

پریچهر افزود: شرکت شهرک های کشاورزی زیرساخت های مورد نیاز را در مجتمع ها و شهرک ها مانند آب ، برق ، گاز ، قطعه بندی و دیوار کشی را در اراضی انجام می دهد و پس از اعلام فراخوان به سرمایه گذاران با اولویت سرمایه گذارن بومی واگذار می شود .

وی گفت : قیمت گذاری اراضی ازجانب کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود و متقضایان 30 درصد ارزش ملک را در ابتدا و مابقی را در اقساط 6 ماهه به مدت 3 سال که قابل تمدید است، پرداخت می کنند .

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرکهای کشاورزی افزود: قطعات کشاورزی به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار می شود.

پریچهر گفت: برای تجهیز گلخانه نیز 80 درصد هزینه به صورت تسهیلات و 20 درصد مابقی نیز به عنوان آورده شخص خواهد بود.

وی افزود : هم اکنون زیرساخت های 70شهرک کشاورزی برای واگذاری به متقاضیان تجهیز شده است.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرکهای کشاورزی گفت: در شهرکهای کشاورزی مراکز بازار رسانی نیز به منظور تکمیل زنجیره تولید ایجاد شده است.

پریچهر افزود : 10شهرک شیلاتی در سواحل شمال و جنوب کشور شناسایی شده و آماده واگذاری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
گلخونه ها رو فقط باس تو جنوب بزنن چون با آب شور هم تولید میکنه
آخرین اخبار