اهواز؛

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و هنری در گتوند

فرماندار گتوند از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی و هنری دانش آموزان به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمجید صالحی، فرماندار گتوند افتتاح این نمایشگاه نقش آموزش ‌و پرورش را در نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای داخلی، بسیار موثر دانست و تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش می‌تواند با ایجاد فضای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، دانش آموزان را برای استفاده از کالای ساخت داخل در زندگی روزمره و آتی خود آماده کند، این حرکت نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده و تقویت و ترویج مصرف کالای ایرانی است.

وی این نمایشگاه حاصل خلاقیت و ابتکار با امکانات محدود و قابل تحسین دانست.

یوسف علیدادی، مدیر آموزش و پرورش گتوند نیز با بیان اینکه در این نمایشگاه، دانش‌آموزان صنایع‌دستی و دست ‌سازهای خود را به مناسبت دهه فجر در معرض دید دیگر دانش‌آموزان قرار داده‌اند گفت: چنین نمایشگاه‌هایی به همت دانش آموزان و دبیران در اکثر مدارس شهرستان برپا شده است و هرساله در این ایام با برپایی چنین نمایشگاه هایی از ظرفیت بی‌نظیری که در دانش آموزان شهرستان در حوزه صنایع‌دستی وجود دارد در راستای تحکیم پیوند میان صنایع‌دستی و دانش‌آموزان استفاده خواهد شد.

وی با بیان این‌که اجرای این طرح، کارکردهای بسیار مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و فروش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان دارد اضافه کرد: ما در این طرح با استفاده از امکانات و فضای مدارس، به رشد و رونق فروش آثار صنایع‌دستی و افزایش پایداری اشتغال در این بخش سرعت می‌بخشیم.

شهرستان گتوند با 11 هزار و 500 دانش آموز شهری و روستایی و یکهزار و 600 دانش آموز عشایری در شمال استان خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.