همدان؛

برپایی نمایشگاه «نگارخانه تاریخ شهرستان ملایر»

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از برپایی نمایشگاه «نگارخانه تاریخ شهرستان ملایر» شامل عکس‌های تاریخی و مبارزات مردم ملایر خبر داد.

برپایی نمایشگاه «نگارخانه تاریخ شهرستان ملایر»به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ غلامرضا جمالی‌زاده در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار صنایع دستی و نقاشی توانخواهان مرکز نگهداری و توانبخشی آفتاب در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر اظهار کرد: به مناسبت سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی با همکاری اداره ارشاد اسلامی ملایر و مرکز توانبخشی آفتاب، نمایشگاهی از آثار نقاشی و صنایع دستی توانخواهان این مرکز برپا شده است.

وی بیان کرد: مرکز توانبخشی آفتاب در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و کمک به قشر آسیب دیده در سال ١٣٨٢ با مجوز و زیر پوشش سازمان بهزیستی تأسیس شده و در حال حاضر ٦٤ بیمار مزمن روانی را زیر پوشش و حمایت خود دارد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: این مرکز برای توانمندسازی توانخواهان، کلاس‌های آموزشی نقاشی روی سفال، طراحی با گواش و رنگ روغن، تابلوهای معرق و چرمسازی برگزار می‌کند که نمونه‌هایی از کار توانخواهان اعم از تابلوهای معرق، طراحی با گواش و رنگ روغن و همچنین سفال و چرم در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه تا ١٩ بهمن ماه، صبح‌ها از ساعت ٩ تا ١٣ و بعد از ظهرها از ١٥ تا ١٨ پذیرای بازدید همشهریان و علاقمندان به هنرهای دستی است.

جمالی‌زاده تصریح کرد: نمایشگاه «نگارخانه تاریخ شهرستان ملایر» از عکس‌های تاریخی و مبارزات مردم ملایر در پیروزی انقلاب اسلامی نیز به مدت ١٠ روز در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر دایر است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه که در راستای حفظ تاریخ و خاطرات گذشته ملایر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ملایر برگزار شده در برگیرنده تعداد ٨٠ قطعه عکس شامل اولین تصویر ثبت شده به نام این شهرستان تا وقایع اول انقلاب اسلامی در ملایر و اعتراضات و سخنرانی‌های فقید سعید مرحوم آیت‌الله حاج سیدمحمد میرشاهولد و تصاویری از آرشیو شخصی همایون مطیعی(آرشیو ملایر بوک/ کتاب ملایر) است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر یادآور شد: این نمایشگاه نیز تا ٢٢ بهمن ٩٥ صبح ها از ساعت ٨ تا ١٤ و عصرها از ١٥ تا ١٨ برای بازدید عموم مردم و علاقمندان در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.