شاکری در حاشیه بازدید از طبقه هفتم پاساژ علاءالدین:

ساختمان‌های نا ایمن منطقه 11 و 12 ایمن‌سازی می‌شود

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دنبال شناسایی ساختمان‌های نا ایمن منطقه 11 و 12 هستیم تا بتوانیم با حکم

ساختمان‌های نا ایمن منطقه 11 و 12 ایمن‌سازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از روند تخریب طبقه هفتم و هشتم پاساژ علاءالدین با اشاره به مذاکراتی که شورا با معاون دادستانی شهر تهران داشته است، اظهار داشت: به دنبال معرفی ساختمان‌های نا ایمن منطقه 11 و 12 هستیم.

وی با بیان اینکه در یک هفته آینده ساختمان‌های نا ایمن منطقه 11 و 12 را شناسایی خواهیم کرد، افزود: اولویت خود را در راستای اعمال ایمنی کردن این ساختمان‌ها قرار داده ایم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه به دنبال پلمپ این ساختمان نا ایمن نیستیم، گفت: پیشنهاد داده ایم حتی با نصب یک بنر مردم را از ناایمن بودن ساختمان مطلع کنیم تا علاوه بر اعمال قانون بتوانیم با فشار افکار عمومی نسبت به ارتقای ایمنی ملک اقدام کنیم.

شاکری با بیان اینکه رفع تخلف طبقه هفتم علاءالدین حکم ماده 100 داشته و مالک آن را اجرا نکرده است، افزود: مالک پس از آن‌که کمیسیون ماده 100 حکم قلع و قمع صادر می‌کند، به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و دیوان نیز در 6 ماه با به کارگیری 12 کارشناس متخصص در نهایت حکم به تخریب آن داد.

وی ادامه داد: دیوان عددلت اداری مالک را ملزم می‌کند تا نسبت به تخریب این طبقات اقدام کند اما مالک این کار را انجام نداد و نسبت به آن‌ بی‌توجهی کرد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مالک پاساژ علاءالدین نفوذ زیادی داشته و با ارتباطات خاص خود با افراد مختلف توانست مانع تخریب شود، گفت: مالک تلاش فراوانی کرد تا رأی دیوان عدالت اداری را بشکند اما موفق نشد.

شاکری اضافه کرد: در  نهایت دیوان عدالت اداری طی حکمی مجددا رأی به قلع و قمع طبقه هفتم و هشتم پاساژ علاءالدین داد.

وی با تاکید بر اینکه دادستان تهران دو بار از مالک و شهرداری منطقه 11 برنامه تخریب طبقات اضافه را درخواست کرده بود، تصریح کرد: مالک به دادستان قول داد که طی سه ماه نسبت به تخریب طبقات اضافی اقدام می‌کند اما این امر نیز محقق نشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در نهایت پس از تعلل مالک، دادستان تهران از شورای تأمین درخواست کرد که به دلیل فعال بودن پاساژ و تردد هزاران نفر از شهروندان در این پاساژ، نسبت به اجرای حکم اقدام کند.

شاکری با بیان اینکه شورای تأمین تا مصالحه پیش رفت، تاکید کرد: در نهایت با بررسی‌های انجام شده شورای تأمین طی حکم دو صفحه‌ای تخریب و قلع و قمع طبقات را به شهرداری منطقه 11 ابلاغ کرد.

وی یادآور شد: از آنجایی که این ساختمان فعال بوده و در روز کسبه مشغول به فعالیت اقتصادی بودند، نمی‌توانستیم تخریب را در طول روز انجام دهیم، به همین دلیل تخریب در این طبقه شب ها انجام می‌شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه 70 کارگر شبانه مشغول تخریب این طبقه هستند، گفت: نیروهای انتظامی و شهرداری تهران در این محل مستقر هستند تا از هر گونه اقدامی از سوی مالک جلوگیری کنند.

شاکری ادامه داد: اگر پاساژ علاءالدین یک ساختمان فعال نبود، طی دو هفته می‌توانستیم طبقات اضافی را تخریب کنیم اما به دلیل آنکه در طبقات پایین‌تر کسبه مشغول به کار هستند، مجبوریم قسمت به قسمت نسبت به تخریب طبقات اقدام کنیم.

وی با بیان‌اینکه مالک از کارشکنی فروگذار نیست، گفت: اگر مالک پاساژ مقاومت نکرده و با حکم تخریب همراهی می‌کرد، این امر زودتر و با هزینه کمتری انجام می‌شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تجربه پاساژ علاءالدین نشان داد که باید از بدو بروز تخلف نسبت به جلوگیری از آن اقدام کنیم، تصریح‌کرد: نباید بگذاریم کار متخلفانه پیش برود و بعد با سیر مراحل مختلف نسبت به اینکه این تخلف را رفع کنیم، اقدام‌ کنیم.

شاکری افزود: بدون‌شک جلوی ضرر و تخلف را از هر کجا که بگیریم، منفعت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار