مشهد؛

یادواره ۹ شهید سنگر ساز تربت جام

امام جمعه موقت تربت جام گفت: فتنه گران روحیه ایثارگری را فراموش کردند

یادواره ۹ شهید سنگر ساز تربت جامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همزمان با نهمین روز از ایام دهه فجر یادواره ۹ شهید سنگر ساز بی سنگر تربت جام به همت جهاد کشاورزی و حوزه بسیج ادرات در سالن اجتماعات جهاد برگزار شد.

در این محفل جهادی و معنوی حجت الاسلام علی پیرنیا با اشاره به جایگاه ایثار گفت: وقتی احسان و زیبایی ها دو برابر شد نامش ایثار می شود و نخبه پروری در انقلاب اسلامی مدیون ایثار بوده و یادواره شهدا تجلیل از روحیه ایثارگری است.

حجت الاسلام پیرنیا با اشاره به ارزش جهاد در میدان جنگ بدون سنگر افزود: شهدای جهاد سازندگی با ایثار و بدون اینکه سنگری داشته باشند برای رزمندگان سنگر می ساختند و ایثارگری را به اوج رساندند و این روحیه در ارگانهایی که جنبه انقلابی را حفظ کرده اند همچنان وجود دارد .

او در ادامه افزود: نتیجه اینگونه ایثار باعث جذب حداکثری در هر جریانی می شود و در نهایت امکان نخبه پروری در بدنه هر ارگانی که این روحیه را داشته باشد فراهم می شود.

امام جمعه موقت تربت جام یاد آور شد: توجه به روحیه ایثارگری می تواند ضعیف ترین افراد را رشد دهد و اگر این روحیه فراموش شود اگر نخبه اول انقلاب هم باشد فتنه گر می شود.

حجت الاسلام پیرنیا با اشاره به سیره حکومتی امیرالمؤمنین اظهار داشت: روش برخورد حضرت علی علیه السلام با مسئول خزانه معاویه ایثارگرانه است و او را از دستگاه جور جذب اسلام می کند و بهترین روش برای کسب روحیه ایثار گری کوبیدن نفس و تسلیم ولایت شدن است.

او با تجلیل از امام(ره) و شهیدان گفت: حضرت امام(ره) ذائقه مردم را با انقلاب اسلامی تغییر داد و آنان با حضور در جبهه های جنگ مصادیق ایثار را به نمایش گذاشتند و این ذائقه ایثار گری با قدرت و قوت ادامه دارد و روز به روز مستحکم تر می شود.

امام جمعه موقت تربت جام تصریح کرد: تغییر ذائقه مردم با ایثار ممکن است و باعث می شود جوهره وجودی افراد بروز و ظهور پیدا کند آن زمان می شود مهران ها را با بودن تانک فتح کرد.

حجت الاسلام پیرنیا گفت :همه باید قدردان شهدا و خانواده های آنان باشیم که حفظ جان دیگران را از خودشان مهمتر دیدند و امروز آرامشی که در کشور وجود دارد ریشه در تلاش امام و ایثارگری شهیدان است.

انتهای پیام// س ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.