دیر:

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به بهداشت و درمان

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر استان بوشهر از اختصاص 30 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار به بهداشت و درمان این شهرستان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به بهداشت و درمان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل مقدس با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید 30 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار به بهداشت و درمان این شهرستان اختصاص یافته است که رشد 208 درصدی در مقایسه با مدت مشابه داشته است، افزود: در این مدت سه میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز واحدهای تحت پوشش شبکه بهداشت شهرستان هزینه شده است و برای تجهیز اورژانس 115 در شهرستان 2 دستگاه آمبولانس جذب و ناوگان های اورژانس تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای موثر در حوزه سلامت شهرستان راه اندازی کلینیک قلب سالم بود اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 140 نفر معادل 58 درصد جمعیت شهری بالای 30 سال این شهرستان با مراجعه به این کلینیک در عملیات غربالگری شرکت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر اینکه ترویج و توسعه خود مراقبتی یکی دیگر از برنامه‌های حوزه سلامت است گفت: این طرح در قالب سفیر سلامت خانواری، جامعه و دانش آموزی در مدارس انجام گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات سلامت دهان و دندان، ادامه داد: یک دستگاه کلینیک سیار پیشگیری از بیماری دهان و دندان خریداری شده و برای 11 هزار و 650 دانش آموز در 53 مدرسه خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

مقدس با بیان اینکه ارتقا زایمان طبیعی در شهرستان دیر مثبت است، اضافه کرد: برای ترویج زایمان طبیعی تاکنون شاخص زایمان طبیعی به 57 درصد رسیده و 43 درصد شاخص سزارین کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان این شهرستان به مرحله 95 درصدی رسیده است، افزود: 40 نفر از نیروی انسانی تخصصی پیراپزشکی آن جذب شده و تجهیزات پزشکی و تخت های بیمارستانی آن خریداری شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر  خدمات نوین به سلامت روستاییان و راه اندازی کلینیک تخصصی با همکاری هلال احمر شهرستان و ارائه خدمات الکترونیک سلامت، غذای ایمن را  از دیگر برنامه بهداشتی و درمانی این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.