مشهد؛

دستگیری فروشندگان شکارغیر مجاز در فضای سایبری

متخلفانی که برای تبلیغ و خرید و فروش شکارغیر مجاز و حیوانات وحشی از فضای سایبری استفاده می کردند در مشهد دستگیر شدند.

دستگیری فروشندگان شکارغیر مجاز در فضای سایبریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: با توجه به گزارش سازمان محیط زیست مبنی بر فعالیت غیر قانونی و غیر مجاز برخی شکارچیان و فعالیت آنها در فضای سایبری رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.
وی افزود: در همین رابطه شکارچی متخلفی که دو راس قوچ و رویال(آهو) را از کودکی از دامان طبیعت و محیط زیست و مادر جدا نموده و با پرورش آنها، قصد فروششان هر کدام به مبلغ 40 میلیون ریال در فضای سایبری داشت، در مشهد و همدست وی را در درگز شناسایی و دستگیر نمودند.
سرهنگ جهانشیری در ادامه گفت: با توجه به پنهان بودن هویت افراد در فضای سایبری برخی افراد سودجو مانند شکارچیان غیر مجاز غافل از اینکه پلیس فتا به همراه سازمان حفاظت محیط زیست پی جوی تخلفات شکارچیان غیر مجاز اعم از خرید و فروش گونه‌های نایاب، فروش حیوانات به صورت تاکسی درمی و یا گوشت شکار آنها می‌باشد، این فضا سایبری را مکان مناسبی برای فعالیت های خود می‌دانند.
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: در همین رابطه پلیس فتا استان در روزهای گذشته در پی گزارش و تعامل با سازمان محیط زیست استان، شکارچی غیر مجاز و دلال فروش حیوانات که در فضای سایبری فعالیت می‌کرد را شناسایی و دستگیر نمود.
وی افزود: این متهم سابقه‌دار با تبلیغ در سایت های اینترنتی اقدام به فروش حیوانات به صورت تاکسی درمی شده، می‌کرد.
جهانشیری ادامه داد : پس از شناسایی و دستگیری متهم مشخص شد پوست حیوانات تاکسی درمی شده نیز تقلبی و ساختگی بوده است و متهم سابقه‌دارعلاوه بر شکار غیر مجاز و خرید و فروش حیوانات به صورت زنده اقدام به کلاهبرداری از علاقمندان به نگهداری حیوانات تاکسی درمی شده نیز می کرده است.
وی گفت : تحقیقات در خصوص تعداد و میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط پلیس ادامه دارد.
گفتنی است دو رأس آهوی به دست آمده از افراد متخلف نیز پس از طی مراحل قرنطینه به دامان طبیعت بازگشت.
انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار