شیراز؛

طرح بسیج سلامت نوروزی در اماکن عمومی شیراز

طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف نظارت بر شاخص‌های بهداشتی اماکن عمومی شیراز در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا قاسم‌پور رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: این طرح برای ارتقای هر چه بیشتر سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و ارتقای شاخص‌های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از ابتدای اسفند آغاز شده است و تا نیمه فروردین سال ۹۶ ادامه دارد.

قاسم‌پور افزود: در این طرح با حضور کارشناسان بهداشت محیط از ساعت هشت صبح تا ۲۳، به صورت ویژه از مراکز و اماکن بازدید می شود.

مرجان مشتاقی مقدم، کارشناس مسوول سلامت محیط این مرکز نیز گفت: کارشناسان این مرکز، نظارت بر وضعیت سلامت آب آشامیدنی را با انجام کلرسنجی و نمونه برداری، انجام می دهند.

وی با اشاره به نظارت مواد غذایی ادامه داد: از مواد غذایی نیز در صورت نیاز نمونه برداری می شود و به آزمایشگاه رفرنس مواد غذایی ارسال می شود.

مشتاقی مقدم بیان کرد: این بازرسان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، پرونده متخلف را برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می دهند.

وی، به همشهریان و مسافران نوروزی، توصیه کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، برای پیگیری با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.