افزایش تحرکات نظامی اسرائیل در مرزهای لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات و سنگرهای خود را در امتداد مرزهای لبنان تقویت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ ارتش اسرائیل یک کارگاه نظامی فنی بزرگ که شامل بولدوزرها و جرثقیل های زیادی است در امتداد مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با جنوب لبنان با هدف تقویت مواضعش در این منطقه و ایجاد سنگرهای جدید در حصار مرزی ایجاد کرده است. 

منابع امنیتی لبنان به خبرگزاری شین‌هوا اعلام کردند اقدامات اسرائیل مواردی همچون ایجاد حفره هایی برای پوشاندن خودروهای زرهی، ایجاد استتارهای خاکی، گسترش سیم های خاردار و گسترش تجهیزات و دستگاه های جاسوسی است.

این اقدام جدید رژیم صهیونیستی در ادامه تهدیدهای این رژیم علیه دولت لبنان و حزب الله است که آن را چندین مسئول سیاسی و نظامی اسرائیل مطرح کرده اند؛ این موضع گیری‌های اخیر تل آویو نیز در پی تهدید حزب الله به استفاده از موشک های دوربرد ضد اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی در صورت تجاوز به لبنان است.

منابع امنیتی لبنانی که پیگیر وضعیت مناطق مرزی هستند به شین هوا اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی مدتی است سلسله ای از سنگرسازی ها و اقدامات امنیتی را در چند نقطه مرزی با لبنان از محور الناقوره در غرب تا بلندی های جبل الشیخ در شرق آغاز کرده است.

این منابع افزودند:  این اقدامات شامل نوسازی مراکز دیده بانی با دستگاه های جاسوسی و اکتشاف الکترونیک برای رصد کردن خطوط مقدم می باشد.

این منابع ادامه دادند: ارتش اسرائیل اقدامات دیده بانی زمینی و هوایی مرزها را همزمان با رزمایشی که نیروهای ذخیره آن در منطقه جولان و مزارع شبعا لبنان انجام می دهند و در آن از توپخانه های سنگین، مسلسل ها و خودروهای زرهی استفاده می کنند، افزایش داده است.

میشل عون رئیس جمهور لبنان با صدور بیانیه ای در 18 فوریه به اسرائیل در خصوص اجرای تهدیدهایش ضد لبنان هشدار داد و تأکید کرد هر نوع تلاش اسرائیل برای مخدوش کردن حاکمیت لبنان یا ایجاد خطر برای شهروندان لبنانی با پاسخ مناسب رو به رو خواهد شد. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز در اظهاراتی تلویزیونی که چند روز قبل ایراد کرد به تل‌آویو هشدار داد هر نوع تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان با هدف قرار دادن رآکتور هسته ای دیمونا اسرائیل پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار