مشهد؛

مردان پنج برابر بیشتر از زنان در معرض آسیب حوادث ناشی از کار

شیوع بیماریهای مختلف و انواع حوادث و سوانح بر طبق آخرین بررسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مردان بیشتر از زنان در تمام گروههای سنی شناخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود فرزین دبیر انجمن ارولوژی استان خراسان رضوی در همایش روز ملی سلامت مردان در سالن شهید چمران بیمارستان قائم (عج) مشهد گفت:: مردان بیشتر از زنان در معرض حوادث ترافیکی، بلاهای غیر مترقبه، ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان‌ها، حوادث ناشی از کار و سقوط از ارتفاع قرار دارند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر استعمال سیگار و مصرف الکل، انواع استرس‌های شغلی و خشونت و نزاع در مردان بیشتر از زنان است که این موضوع سلامت آن‌ها را به مخاطره می‌اندازد.
دبیر انجمن ارولوژی استان خراسان رضوی افزود:در مقابل هر ۱۰۰ زن، ۱۳۰ مرد دچار انواع سرطان‌ها می‌شوند.
عضو هیات علمی گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراجعه مردان به پزشک و مراکز درمانی به دلایل فرهنگی و مشغله زیاد خیلی کمتر از زنان است.
فرزین خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان داده است که مردان ۵ برابر بیشتر از زنان در معرض آسیب حوادث ناشی از کار، ۱۰ برابر بیشتر از زنان در معرض اعتیاد و ۳ برابر بیشتر در معرض سقوط از ارتفاع قرار دارند.
دبیر انجمن ارولوژی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های مختلفی که به مناسبت هفته ملی سلامت مردان در این استان اجرا شد و در حال اجراست، افزود: هدف اصلی از این برنامه‌ها حساس سازی جامعه، آموزش فرهنگ سازی و افزایش توجه مردان به سلامتشان است.
وی ویزیت رایگان مردان، برگزاری همایش سلامت مردان و برنامه‌های اطلاع رسانی و آموزشی را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد همگام با هفته ملی سلامت مردان عنوان کرد.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.