به جای پول نقد، كتاب هدیه دهیم

نویسنده كتاب «پنج‌شنبه فیروزه‌ای» گفت: شاید تك تك افرادی كه كتاب هدیه می‌دهند، كارشان در ظاهر و به نظر كوچك بیاید؛ اما همین حركت‌ها می‌تواند سرانه مطالعه كشورمان را بالا ببرد.

به جای پول نقد، كتاب هدیه دهیم
به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سارا عرفانی، نویسنده كشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه چند سال است كه به جای پول نقد، به مهمانان در ایام نوروز كتاب هدیه می‌دهم، اظهار كرد: در فضاهای مجازی و شبكه‌های اجتماعی نیز تلاش كردم تا متن‌ها و یادداشت‌هایی درباره این موضوع منتشر كنم. می‌خواهم به اندازه و سهم خودم در ارتقای فرهنگ كتاب‌خوانی كاری كرده باشم.
 
وی ادامه داد: چند روز قبل از شروع تعطیلات نوروز، چندین كتاب می‌خرم. به ویژه كتاب‌هایی برای كودكان و نوجوانان خریداری می‌كنم. چرا كه احساس می‌كنم راحت‌تر می‌توان بر روی سنین پایین‌تر تاثیر گذاشت و آن‌ها را به كتاب‌خوانی دعوت كرد. كار خوبی است و امیدوارم كتاب‌هایی كه هدیه داده می‌شود، خوانده هم بشود و كم كم این فرهنگ جا بیفتد.
 
عرفانی همچنین گفت: شاید تك تك افرادی كه كتاب هدیه می‌دهند و درباره كتاب تبلیغ می‌كنند كارشان در ظاهر و به نظر كوچك  بیاید؛ اما همین حركت‌ها می‌تواند سرانه مطالعه كشورمان را بالا ببرد و به عمیق‌تر شدن افراد جامعه كمك كند.
 
نویسنده كتاب «لبخند مسیح» با اشاره به این كه عموم مردم از هدیه گرفتن كتاب استقبال می‌كنند، عنوان كرد: البته یك بار كه دخترم كتابی به یكی از هم سن و سالانش هدیه داد، او در پاسخ با ناراحتی گفت : «این چیه! من كتاب نمی‌خوام.» و این پاسخ برای دخترم كه از خردسالی با كتاب مانوس بوده، تعجب برانگیز بوده است كه كسی كتاب دوست نداشته باشد. این نشان می‌دهد كه والدین در این زمینه كم كار كرده‌اند و بسیاری از كودكان كشورمان با كتاب بیگانه‌اند.
 
وی تصریح كرد: برای اینكه بتوانم روی كودكان و نوجوانان تاثیر داشته باشم، جلسات خانگی كتاب‌خوانی با كودكان برگزار می‌كنم و سعی می‌كنم فضای شاد همراه با كتاب ایجاد كنم. پیشنهاد می‌كنم هر كدام از افراد جامعه، به سهم خود قدمی در اشاعه فرهنگ كتاب‌خوانی بردارد. به طور مثال، در دید‌ و بازدیدهای عید نوروز، كسی كه حوصله بیشتری دارد، كتابی برای بچه ها بخواند تا خاطره شیرین كتاب‌خوانی برایشان باقی بماند و به این مقوله علاقه‌مند شوند.
 
گفتنی است انتشارات سوره مهر برای نوروز امسال پویش «كتابِ عیدی» را به جای اهدای سررسید با هدف ترویج كتاب و كتاب‌خوانی برگزار می‌كند.


انتهاي پيام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار