شیراز؛

حمایت نظام بانکی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی برای حمایت از واحد های صنعتی کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: در این بخشنامه اختیارلازم برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و تامین مالی آن ها به سرپرستی بانک های عامل در استان ها تفویض شده است.
 
قنبری افزود: در بخشنامه بانک مرکزی  که به بانک های دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری  ابلاغ شده است ،نظام بانکی موظف به تعیین مهلت یک ساله برای سررسید بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحد های تولیدی شده اند که این مهلت با موافقت بانک مرکزی به مدت یک سال دیگر قابل تمدید است.
 
وی ادامه داد: با توجه به زمان بر بودن تهیه مواد اولیه و احتمال تاخیر در فرآیند تولید و درنتیجه تاخیر در دریافت وجه فروش کالاهای تولیدی، بانک ها موظف شده اند شرایطی را فراهم کنند که فرصت کافی برای تولید و فروش کالابرای تولید کنندگان و صنعتگران ایجاد،تا پس از آن بازپرداخت تسهیلات آغاز شود.
 
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به تفویض اختیار بانک مرکزی به سرپرستی های بانک های استان ها برای تسریع در رفع مسائل و مشکلات واحد های صنعتی تصریح کرد: شرایطی فراهم شده تا در حد امکان از ارسال پرونده های تسهیلاتی به مرکز جلوگیری و در صورت ضرورت نیز حداکثر در فاصله 10روز پاسخ های مقتضی از مرکز به استان ها اعلام شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار