سین جادویی سفره هفت‌سین؛

خواص درمانی سمنو چیست؟

عید فرصت مناسبی است تا با خوردن برخی خوراکی‌های سفره هفت‌سین بیماری‌ها را ریشه‌کن کنید.

ریحانه نگاری متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سمنو از عصاره جوانه گندم تشکیل می شود، گفت: سمنو حاوی موادی چون سلنیوم، فسفر، کرومیوم، روى، آهن، مس و انواع ویتامین‌ها است. مخلوط عصاره جوانه گندم با آرد کامل باعث شیرین شدن سمنو شده است.
 
نگاری با تاکید بر اینکه آنتی اکسیدان موجود در سمنو سرطان را کاهش می دهد، اظهار داشت: استفاده از بتاکاروتن موجود در سمنو از بروز آسیب به سیستم های عصبی، بینایی و ایمنی جلوگیری می کند.
 
وی با بیان اینکه سمنو حاوی اسید فولیک نیز است، تاکید کرد: مبتلایان به کم خونی در تعطیلات نوروزی می‌توانند با مصرف این ماده غذایی، بیماری خود را کنترل کنند.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه خوردن سمنو باعث رشد جسمی و ذهنی کودکان می شود، عنوان کرد: استفاده از این ماده غذایی تاثیر بسزایی در درمان عوارضی همچون ریوی، کمبود وزن، وجود فسفات در ادرار، سوءهاضمه، پادرد، مخملک، تب برفکى، نامنظم شدن ضربان قلب، دیابت، ریزش مو، یبوست و زخم هاى قرنیه دارد.
 
نگاری ادامه داد: درمان مشکلاتی چون واریس، بى خوابى، پرکاری تیروئید، وجود خون در ادرار، زخم ها، فلج شدن، عفونت در بدن، برى برى، سرگیجه، آرتروز، زخم یا تورم زبان، آرتریت پا و شبکیه، پارکینسون، عوراض یائسگى، حالات روحی و روانی، هپاتیت و یرقان نیز با مصرف سمنو امکان پذیر است.
 
نگاری با اشاره به اینکه استفاده از سمنو باعث بهبود سختی زایمان، نازایی و شیردهی می شود، بیان کرد: استفاده از این ماده غذایی باعث کاهش کالری بدن و کلسترول خون می شود.
 

خاصیت سمنوی سفره هفت سین چیست؟

احمد اسماعیل زاده متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: یکی از سین های سفره هفت سین سمنو است که این ماده غذایی بر پایه گندم کامل درست شده است و مقدار زیادی فیبر و ویتامین های گروه B در آن موجود است.

خواص درمانی سمنو چیست؟

وی ادامه داد: اگر سمنو به مدت طولانی در حرارت بالا پخته نشود، ماده غذایی مقوی و کاملا سالم محسوب می شود و از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید:خواص دارویی سمنو


این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه فیبر موجود در سمنو دشمن اصلی سرطان به حساب می آید، افزود: سمنو از مقدار زیادی فیبر درست شده است که این ماده برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان دستگاه گوارش، روده بزرگ، موثر است و خطر ابتلا به یبوست را در افراد از بین می‌برد.

خواص درمانی سمنو چیست؟

اسماعیل زاده با اشاره به ویتامین های D موجود در سمنو اظهار کرد: سمنو در حرارت تقریبا بالا درست می‌شود و همین مسئله باعث از بین رفتن بسیاری از ویتامین های D موجود در این ماده غذایی مقوی می شود، اما با این وجود سمنو کمک بزرگی به سلامت پوست و مو می کند و اشتهای کودکان را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: سمنو داروی موثری برای تسکین اعصاب و استرس است و از بروز پرخاشگری و عصبانیت جلوگیری می‌کند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۹:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
با سلام و احترام . لطفا بفرمایید که ایا سمنو برای اشخاصی که دارای اوره بالا هستند خوب است و دیگر اینکه قند خون را افزایش میدهد ؟. ممنونم شمشیرگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
می‌توان گندم جوانه زده را همراه با جوانه آن خشک کرد فقط نگذارید جوانه رنگش سبز شود و آرد آن در منزل نگهداری کرده و هر وقت که خواستیم با آن سمنو تهیه کنیم یا بدون آسیاب کردن تازه تازه سمنو تهیه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۳:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عاشقشم اگه بتونم هر روز میخورم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام‌ من عاشق سمنو هستم و زباد می خورم آیا ضرر هم دارد
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
دوست نداشتم ولی دوستم پیشنهاد داد خوردم عالی بود سیر نمیشم
Germany
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۳ دی ۱۳۹۷
عالیه از خوردنش سیر نمیشم بسیار خوشمزس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
خیلی خوب بود
آخرین اخبار