رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد:

مشارکت شرکت واگن پارس اراک در ساخت چهار هزار و ۹۰۰ واگن باری

حاجی پور گفت: قرارداد مشارکت شرکت واگن پارس اراک در ساخت چهار هزار و ۹۰۰ واگن باری لبه بلند، امضا شد.

مشارکت شرکت واگن پارس اراک در ساخت چهار هزار و ۹۰۰ واگن باری.به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: ساخت ۶ هزار واگن باری لبه بلند به شرکت یونایتد واگن (UWC) روسیه واگذار شده بود که با پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت، سه شرکت سازنده داخلی واگن پارس، واگن سازی کوثر و فولاد درخشان اراک در ساخت چهار هزار و ۹۰۰ واگن مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: قرادادهای اولیه شرکت یونایتد واگن روسیه با سه شرکت داخلی منعقد شده و تامین منابع مالی و مواد اولیه ساخت واگن‌ها نیز از اوایل فروردین ماه سال آینده از روسیه وارد این شرکت‌ها می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس این قرارداد شرکت واگن پارس اراک باید در سال آینده ۵۰۰ واگن و در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز در هر سال ۸۵۰ واگن به شرکت‌های بهره بردار تحویل دهد.

وی گفت: بر اساس این قرارداد شرکت فولاد درخشان اراک نیز باید در سال آینده ۳۰۰ واگن و در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز به ترتیب ۴۵۰ و ۵۰۰ واگن به شرکت‌های بهره بردار تحویل دهد.

حاجی پور با بیان اینکه بقیه واگن‌های تعهد شده نیز از سوی شرکت واگن سازی کوثر ساخته می‌شود، بیان کرد: شرکت‌های واگن پارس و فولاد درخشان اراک برای ساخت و تحویل به هنگام این واگن‌ها باید به مدت سه سال ۱۰۰ درصد ظرفیت خود را به کار بگیرند.

وی گفت: شرکت‌های واگن پارس و فولاد درخشان اراک می‌توانند برای تسریع در فرآیند تولید واگن‌های تعهد شده، بخشی از فعالیت‌های خود را به شرکت‌های پایین دستی در نقاط مختلف استان تحویل دهند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار