شیراز؛

رونمایی از طرح مغز آزمون در فارس

طرح مغز آزمون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رونمایی شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر  محمد نامی مدیرگروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: نخستین بار 6 مرحله سنجش مغز شامل معاینه مغز و اعصاب، توجه به جنبه‌های مختلف روانشناختی، روان سنجی، ارزیابی‌های کاردکردهای اجرایی و شناختی قشر عالی مغز، الکتریسیته مغز در قالب نقشه برداری و مطالعات رفتاری در این مرکز انجام می شود.


وی تصریح کرد: این طرح بر پایه شکل پذیری و توانمندی مغز در بهبود عملکرد و شکل دادن به خود و پیشرفت و ارتقا به سوی مغز بهتر است.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با این روش می‌توان برای نقاط قابل بهبود کارکرد مغزی، راهبرد طراحی کرد و  فرد با ابزار و روش های موجود، می تواند کارکرد مغزی و ذهنی و روان شناختی خود را ارتقا دهد .

دکتر  محمد نامی اظهار کرد: در این روش با تشخیص جنبه‌های خاص شناختی رفتاری، برای بیماری‌های آلزایمر، پارکینسون، سکته مغزی، مشکلات حسی حرکتی، ام اس یا طیف بیماری‌های شناختی رفتاری کودکان، مشاوره داد .

وی اضافه کرد: افراد از سن چهار تا 88 سالگی، می‌توانند برای سلامت مغز خود، از مغز آزمون بهره ببرند.

  با مغز آزمون و ارزیابی‌های آن، ساختارها و کارکردهای مختلف مغزی، نقشه برداری مغز و تمام ابزارهای ارزیابی رفتاری، می‌توانیم به سویی برویم که سطح عملکرد افراد در کارکردهایی مانند گفتار، حافظه، توجه، یادگیری، قضاوت، حل مسئله، تصمیم‌گیری، برنامه ریزی و کاردکردهای عالی اجرایی قشر مغز، ارتقا می یابد.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مردم معاینه های مختلفی مانند شماره چشم، قندخون، کلسترول و آزمایش خون انجام می دهند، و به فکر کارکرد مغز نیستند و آنقدر ناآگاه با مغز پیش می روند تا زمان بروز مشکل به درمان بپردازند، اما هدف این مرکز و افتتاح این پروژه، فاصله از حوزه درمان در بحث علوم اعصاب و مغز و اعصاب تا حد امکان و حرکت به سوی خودمراقبتی و طب پیشگیری است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار