همدان؛

آرامش بهاری در حرم حیقوق نبی و امامزادگان تویسرکان

سرپرست اداره اوقاف ‌تویسرکان از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان شهرستان خبر داد.

آرامش بهاری در حرم حیقوق نبی و امامزادگان تویسرکان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا نوروزی اظهار داشت: این طرح در حرم حضرت حیقوق نبی(ع) خیابان اشرفی اصفهانی خیابان حیقوق نبی(ع)، امامزاده محمد (ع) روستای شان آباد، امامزاده ابراهیم (ع) سرابی منطقه سرابی، امامزاده ناصر (ع) روستای زیوج، امامزاده اسماعیل (ع) محله زرهان، امامزاده زید(ع) روستای امامزاده زید(ع)، امامزاده عبدا... (ع) جاده شهر سرکان، امامزاده بابا علی(ع) شهر فرسفج، امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای ولاشجرد و امامزاده ابراهیم(ع) روستای رودآور اجرا می‌شود.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروز و تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد.

نوروزی گفت: تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی به هموطنان در تعطیلات عید نوروز، خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه، شناساندن امامزادگان عظیم‌الشأن (ع) و معرفی بقاع متبرکه به زائران محترم در ایام نوروز و فراهم نمودن تسهیلات لازم در جهت جذب مردم به خصوص نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان اظهار داشت: قرائت دعای توسل توسط مداحان اهل بیت (ع) در شب چهارشنبه آخر سال، برپائی مراسم دعای توسل، کمیل و ندبه در این ایام در بقاع متبرکه شاخص از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در بقاع متبرکه شاخص، اجرای کرسی‌های تلاوت قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، مناجات خوانی، قرائت زیارت آل یاسین و قرائت دعای تحویل سال از دیگر برنامه‌های این طرح است.

نوروزی گفت: مسابقات فرهنگی و قرآنی و حضور روحانی و اقامه‌ نماز جماعت در بقاع متبرکه شاخص نیز از برنامه‌های فرهنگی دیده شده در این طرح است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با اشاره به برپائی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شاخص افزود: خیمه‌های معرفت با عناوین غرفه گفتمان‌های دینی، غرفه پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص، غرفه مشاوره برای خانواده و جوانان و نوجوانان با حضور روحانی متخصص، غرفه کودکان با عنوان قرآن بخوان و جایزه بگیر و غرفه نقاشی و غرفه همه واقف باشیم جهت معرفی وقف و آثار و برکات آن، با حضور کارشناسان برپا می‌شوند.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.