پوتین: مسکو قصد مداخله در انتخابات فرانسه را ندارد

رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت روسیه به هیچ وجه قصد مداخله در انتخابات فرانسه را ندارد.

پوتین: مسکو قصد مداخله در انتخابات فرانسه را نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه در نشستی با مارین لوپن نامزد راستگرای انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه گفت روسیه به هیچ وجه قصد مداخله در انتخابات فرانسه را ندارد.

ولادیمیر پوتین همچنین بر ضرورت تلاشی یکپارچه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

پوتین گفت: مسکو این حق را برای خود محفوظ می دارد که با هر سیاستمدار فرانسوی که می خواهد نشست برگزار کند. من می دانم که برنامه ها برای انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه با جدیت پیش می رود. ما به هیچ وجه قصد نداریم در این انتخابات مداخله کنیم اما حق داریم با نمایندگان نیروهای سیاسی فرانسه مذاکره کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تلاشی یکپارچه برای مقابله با تروریسم ضروری است، گفت : ما همگی در شرایطی بسیار سخت زندگی می کنیم. ما همه باید واقعیت این خطر را درک کنیم و اقدامی مشترک را علیه تروریسم انجام دهیم.

 پوتین گفت روسیه هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر، بارها هدف حملات تروریستی قرار گرفته است.

رئیس جمهور روسیه افزود: ما شاهد حوادث ناگواری در چچن در شمال قفقاز بوده ایم که در آن تروریست ها به یکی از واحدهای گارد ملی ما حمله کرده اند.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد : ما در دنیای کاملا پیچیده ای زندگی می کنیم  و باید سطح هوشیاری و آگاهی خود را در مورد این خطرات بالا ببریم و تلاش های خود را در مبارزه با تروریسم افزایش دهیم. 

لوپن نیز گفته است در رقابت های انتخاباتی خود هیچ کمکی از خارج را نخواهد پذیرفت و فقط حمایت احزاب راستگرا را می پذیرد.

وی افزود: در نشست با پوتین درمورد حمایت مالی از حزب خود گفتگو نکرد. هدف وی از این نشست بالا بردن بخت خود برای پیروزی در انتخابات نبوده است. در صورتی که در انتخابات فرانسه پیروز شود ، نخستین کاری که انجام خواهد داد بررسی لغو فوری تحریم ها علیه روسیه خواهد بود.

مارین لوپن اعلام کرد  : کشورهای ما  مبارزان واقعی علیه تروریسم هستند و اگر با همدیگر باشیم می توانیم این مورد شوم را شکست دهیم.

وی تاکید کرد در حالیکه فرانسه درگیر عملیات نظامی در چاد است، روسیه نیز در حال مبارزه با تروریسم در سوریه است.

مارین لوپن گفت : این تنها راه شکست دادن تروریسم است. متاسفانه برای این کار باید از نیروی ارتش استفاده کنیم.

نامزد ریاست جمهوری فرانسه همچنین خاطرنشان کرد : تروریسم یقینا یک تهدید بزرگ و همیشگی است، درست همین دیروز بود که حوادث وخیمی در کشور ما نیز اتفاق افتاد.

لوپن تاکید کرد : این مایه تاسف است که نمایندگان روسیه نمی توانند با نمایندگان فرانسه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیدار کنند، چون این گونه نشست ها است که باعث می شود ما بتوانیم در مورد اینکه چه اقداماتی باید با هم انجام دهیم، گفتگو کنیم و با تهدید تروریستی نیز مقابله کنیم. 

لوپن که گفته است رئیس جمهور روسیه را تحسین می کند به دعوت لئونید اسلاتسکی رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه به مسکو سفر کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار