ضبط 736 میلیون دلار از دارایی‌های عموی بشار اسد در اسپانیا

پلیس اسپانیا 736 میلیون دلار از دارایی‌های رفعت اسد، عموی رئیس‌جمهور سوریه را ضبط کرد.

  به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، در پی حکم دادگاه عالی اسپانیا در خصوص ضبط دارایی های خانواده رئیس جمهور سوریه، 691 میلیون یورو (معادل 736 میلیون دلار)  از دارایی های رفعت اسد، عموی بشار اسد و خانواده وی در این کشور ضبط شد.

یک منبع قضایی اسپانیا اعلام کرد پلیس این کشور امروز، سه شنبه، اقدامات خود را برای ضبط دارایی های خانواده رئیس جمهور سوریه در جنوب این کشور آغاز کرد.

ضبط این دارایی ها در پی تحقیقاتی انجام گرفته که از سوی این دادگاه در خصوص پولشویی برای گروهی خلافکار در تفرجگاه ساحلی "پوئرتو خوسه بانوس" در جنوب اسپانیا انجام شده و طبق آنچه در سایت رسمی این دادگاه صبح امروز ادعا شده، احتمالا رفعت اسد و خانواده اش نیز در این مسأله دست دارند.

همچنین این تصمیم پس از آن اتخاذ می شود که دادگاهی فرانسوی از ضبط املاک رفعت اسد به اتهام جمع آوری پول از طریق پولشویی، فرار مالیاتی و اختلاس اموال عمومی کشورش خبر داد.

دادگاه اسپانیا اعلام کرده است محکوم شدن رفعت اسد، عموی رئیس جمهور سوریه از سوی دادگاه فرانسه و در چارچوب همکاری قضایی میان کشورهای اتحادیه اروپا نشان داد رفعت اسد دارای ثروتی در اسپانیاست که به نام شرکت هایی که خانواده اش در این کشور راه اندازی کرده اند، به ثبت رسیده؛ بطوری که این دارایی ها بیش از  500 ملک را در جنوب اسپانیا شامل می شود. طبق این ادعا، برخی از این املاک به مانند واحدهایی در هتل های مجلل، دارای ارزش زیادی هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار