ایران زمین/87

سفری رویایی و جذاب به بهشت کردستان + تصاویر

طبیعت زیبای غرب کشور در شهرستان مریوان به خوبی مشهود است و گزینه مناسبی برای سفر به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرستان مریوان در غرب ایران در استان کردستان و در 125 کیلومتری سنندج واقع شده است. این شهرستان از شمال به سقز، از شرق و جنوب شرقی به سنندج و از جنوب به پاوه و از غرب به عراق منتهی می شود. طبیعت زیبای غرب کشور در این شهرستان به خوبی مشهود است و گزینه مناسبی برای سفر به شمار می رود. در این گزارش به تعدادی از جاذبه های این شهرستان اشاره می شود.  
 
مریوان؛ بهشت کردستان 

دریاچه زریوار (زریبار)

این دریاچه در ارتفاع یک هزار و 285 متری از سطح دریا قرار گرفته است. منظره زیبای این دریاچه همواره مورد توجه گردشگران بوده است. زریوار حتی در فصول سرد سال نیز بازدید کنندگانی دارد چرا که در فصل های سرد سطح دریاچه یخ می زند و جاذبه گردشگری زیبایی می‌سازد.  اطراف دریاچه را نیزارهای صاف و تپه ای بلند پوشانده است.  
 
غار «کونا شم شم»

کونا شم شم در زبان کردی به معنی سوراخ و حفره ای است که در آن خفاش وجود دارد. این غار نزدیک روستای تراق تپه و در منطقه کوه چهل چشمه قرار گرفته است. غار از سنگ های آهکی کوه های منطقه تشکیل شده و دارای سه دهانه ورودی که یکی از آنها به دلیل ریزش مسدود شده است. سفال های به دست آمده از این غار که از دوره دالمایی است نشان می دهد که مردمان آن دوره از غارها استفاده می کردند.  
 مریوان؛ بهشت کردستان
 
قمچیان 

حواشی جاده مريوان ـ سقز، منطقه‌ تفريحی قمچيان قرار دارد. در كنار جاده جویبارها ، كوههای سر به فلک کشیده ، درختان و طبيعت زيبا ديده مي‌شود كه جلوه‌ای خاص به اين محل بخشيده است. قارچ، پيچك و ريواس از خوراکی های موجود در این منطقه است. در کوه ها و دره های اطراف این منطقه حیوانات وحشی مانند خرس، روباه، خرگوش، گرگ دیده می شود.  
 مریوان؛ بهشت کردستان
 
ملاقوبی

این منطقه در شمال اراضی روستاهای هجرت و جنوب ‌‌شرقی روستای برقلعه قرار گرفته است. اين محل به واسطه‌ وجود زيارتگاه شخصی به نام ملاقوبی به این اسم نامگذاری شده است. چشمه های آب، طبیعت زیبا و سرسبز و درختان جنگلی این منطقه را نیز جزو مناطق دیدنی مریوان کرده است.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار