فالون: از اقدام آمریکا در سوریه کاملا حمایت می‌کنیم

وزیر دفاع انگلیس با اعلام حمایت از تجاوز آمریکا به سوریه، گفت اگر «حمله شیمیایی» دیگری در این کشور روی دهد، نیروهای این کشور بار دیگر هدف حمله قرار می‌گیرند.

فالون: از اقدام آمریکا در سوریه کاملا حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس،  در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت این کشور از اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سوریه به طور کامل حمایت می‌کند و امیدوار است مسکو با درس گرفتن از این حمله، از نفوذ خود برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه استفاده کند.

وی در عین حال تاکید کرد، واشنگتن از لندن نخواسته است در این زمینه مشارکت کند. 

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به سوالی درباره این که آیا آمریکایی ها خواستار حمایت انگلیس شدند گفت: خیر. لندن بدون موافقت پارلمان انگلیس چنین اقدامی را انجام نخواهد داد.

فالون با مطرح کردن ادعاهای تکراری لندن افزود روسیه باید اقداماتی بیشتر برای جلوگیری از «کشتار مردم سوریه» به دست رژیم اسد انجام دهد و در عین حال هشدار داد حمله هوایی آمریکا نشان داد اگر حمله شیمیایی دیگری در سوریه روی دهد، بار دیگر نیروهای سوری هدف حمله قرار می گیرند.

وی گفت در نهایت این روسیه است که اگر بخواهد می تواند از نفوذ خود برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه استفاده کند و من امیدوارم روسیه از آنچه روی داد درس بگیرد.

وزیر دفاع انگلیس با اعلام حمایت کامل انگلیس از حمله آمریکا گفت، باید اقدامی در این زمینه صورت می گرفت. فالون گفت: ما از این حمله کاملا حمایت می کنیم، این حمله محدود، مناسب و برای هدف قرار دادن هواپیماها و تجهیزاتی انجام گرفت که آمریکا معتقد است در حمله شیمیایی (به خان شیخون) مورد استفاده قرار گرفت و همچنین برای جلوگیری از حملات شیمیایی در آینده.

وی  در ادامه مدعی شد: بشار اسد و رژیم سوریه، به نقض قوانین بین المللی ادامه می و اگر اقدامی انجام نگیرد، غیرنظامیان بار دیگر قربانی حملاتی از این دست خواهند شد.

وزیر دفاع انگلیس این موضوع را که حمله آمریکا اعلان جنگ بود، رد کرد و مدعی شد آمریکایی‌ها روشن ساختند که این حمله محدود و کاملا متمرکز بود و تمامی جوانب لازم را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در نظر گرفتند.

فالون افزود تصمیم ترامپ نشان داد که اگر با حمله شیمیایی دیگری در سوریه مواجه شود، بار دیگر تصمیم مشابه خواهد گرفت.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار