کارشناس نظامی روس: تنها با سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ نمی‌توان امنیت آسمان سوریه را تضمین کرد

یک کارشناس نظامی روسیه معتقد است فقط با سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ نمی‌توان امنیت آسمان سوریه را تضمین کرد.

فقط با سامانه دفاع هوایی اس- ۴۰۰ نمی‌توان امنیت آسمان سوریه را تضمین کرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ ارتش آمریکا، بامداد جمعه، با ۵۹ موشک توماهاک پایگاه هوایی الشعیرات را در استان حمص سوریه هدف قرار داد. در پی این اقدام، مسکو متعهد شد تا چتر دفاع هوایی سوریه را در سراسر این کشور تقویت کند. این در حالی است که کارشناسان روس معتقدند برقراری امنیت در آسمان سوریه در برابر حملات آینده آمریکا نیازمند استقرار سامانه‌های پیشرفته نظامی است.

ژنرال "ایگور کونوشنکوف"، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز جمعه پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه گفت: مسکو در نظر دارد دفاع هوایی سوریه را در برابر حملات هوایی آمریکا تقویت کند. این اقدام به منظور دفاع از حساس‌ترین زیرساختهای سوریه است.

وی همچنین اعلام کرد از ۵۹ موشک کروز تاماهاوک که از ناو آمریکایی پرتاب شده، فقط ۲۳ فروند به اهداف برخورد کرده اند و مشخص نیست ۳۶ موشک دیگر در کدام نقاط فرود آمده اند.

این مقام روسی از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد. با این حال، کارشناسان نظامی روسیه بر‌ای باورند که سامانه دفاع هوایی روسیه که در سوریه مستقر است قادر است به دقت وظیفه خود در دفاع هوایی را انجام دهد. از سوی دیگر، پیش از حمله موشکی آمریکا به سوریه، سامانه دفاعی روسیه طبق تفاهم نامه مسکو و واشنگتن بر اجتناب از ردیابی موشک‌های آمریکایی در آسمان سوریه عمل کرده است. ولی پس از حمله موشکی آمریکا، مسکو این تفاهم نامه را به حالت تعلیق درآورد.

با این حال، "ولادیمیر کاریاکین"، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی و استاد دانشگاه نظامی وزاردت دفاع در مسکو معتقد است که تصمیم روسیه برای تقویت دفاع هوایی سوریه بسیار دیر شده است.

کاریاکین گفت: استقرار سامانه دفاع موشکی اس -۳۰۰ و اس -۴۰۰ به منظور ایجاد یک سیستم دفاع هوایی کافی نیست. استقرار این سامانه در سوریه در درجه اول یک اقدام نظامی و دیپلماتیک است. مسکو با این اقدام به دنبال ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه و جلوگیری از نفوذ ترکیه بوده است.

وی ادامه داد: همه این تجهیزات خوب و مفید است، ولی برای دفاع از زیرساخت‌ها، ابزار دیگری مورد نیاز است. تجهیزاتی همچون سامانه دفاع هوایی میان برد "بوک" (Buk) و یا سامانه کوتاه برد "تور" (Tor) یا "کوب" (Kub) ضروری است. حتی می‌توان از مجموعه قابل حمل Verba و Igla نیز استفاده کرد.

سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی روسیه در انتهای اظهارات خود پیشنهاد داد پایگاه‌های هوایی سوریه باید به سامانه پانتسیر-اس ۱ مجهز شود در این صورت می‌توان نسبت به برقراری امنیت آسمان سوریه مطمئن بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
اولا اگر بشود هم شما این کار نخواهید کرد دوما سلاح روس‌ها فقط به درد خودشان می خورد
آخرین اخبار